• Sissan5

    Bruna flygningar

    Hej! Jag är 19 år och väntar mitt första barn. Är i vecka 5+0. Jag har dock sedan en vecka tillbaka haft konstanta bruna flytningar, aldrig blod. Men borde jag vara orolig? Läst lite på internet såklart om vad det kan vara och vissa säger missfall men vissa säger att jag inte alls ska oroa mig. Vad tror ni? Har ni haft samma? Borde jag vara orolig???

  • Svar på tråden Bruna flygningar
  • Anonym (Tera)

    Runt BIM har jag haft så under alla graviditeter. Första graviditeten gick bra, andra graviditeten gick inte bra (flytningarna blev till större blödningar efter 2 veckor och sen var missfallet ett faktum) men tredje graviditeten verkar hittills gå bra (vecka 13 nu).

    Det kan säkert vara helt lugnt såvida det stannar sådär och om graviditetstesten är fortsatt starka. Men om de fortlöper och du får ont på ena sidan eller båda sidorna vid vecka 6-8 skulle jag ringt Gyn direkt och kollat upp så att du inte har ett utomkveds. Upprepande, bruna flytningar är vanligt vid ett X. :)

  • Anonym (Li)

    När jag hade samma och plöjde nätet verkar det vara 50/50 om det gick bra eller ej. Hoppas det går bra för dig.

Svar på tråden Bruna flygningar