• Anonym (hur)

    Leva för sina barn?

    Jag blev oplanerat gravid för många år sen och behöll. Sen dess har livet bara gått ut på att ta hand om barnet och hålla huvudet över vattenytan. Snart flyttar barnet hemifrån. Jag har glömt hur man lever annat än för barnet och inget känns egentligen kul. Vad gör ni i era liv som ger er glädje?

  • Svar på tråden Leva för sina barn?
  • Anonym (Terapi)

    Jag har gått i terapi för att hitta något av mig själv igen. Rekommenderar det! Hade barn o man, hann inte med mig själv alls. Fick en riktig kris när jag knappt existerade längre och det blev skilsmässa.

    Det var ett tufft jobb att hitta sig bit för bit och jag blir nog aldrig en hel människa igen, men jag kom underfund med att jag trivs bra med att göra kreativa saker med händerna -sticka, väva, trädgårdsarbete. Sånt gör mig glad.

    Det svåraste är att bli en person som andra vill vara vän med, Det har jag inte alls lyckats med. Får nöja mig med kontakter med släkt, kollegor och på kurstillfällen.

    Jag har fortfarande barn hemma dock. Barn med psykisk ohälsa - depression. Så den tonåringen tar mycket kraft.

    Önskar dig lycka till och kom ihåg att ditt barn behöver dig även fortsättningsvis fast på annat sätt än tidigare.

Svar på tråden Leva för sina barn?