• Tue 31 Dec 2019 13:52
    766 visningar
    9 svar
    9
    766

    Gravid, svagt plus, missfall?

    Hej!

    Jag gick igenom ett missfall för ett par månader sedan och hormonerna gick långsamt ut ur kroppen enligt blodproven jag fick ta varje vecka.

    För några dagar sedan så plussade jag (28/12) och på Cb testet stod det 1-2v. Eftersom jag är så sjukt orolig att jag ska få missfall igen så har jag tagit test varje dag sedan dess men testerna visar fortfarande väldigt svagt. Nu är det inte så jättelänge sen jag plussade men jag är inne på bim +6 dagar. Borde inte testerna vara starka plus vid den här tiden?

  • Svar på tråden Gravid, svagt plus, missfall?
  • Anonym (Mamma­)
    Tue 31 Dec 2019 14:01
    #1

    Kan det inte vara så att det fortfarande ger utslag på hormonerna efter missfallet? Om du vore gravid borde det mycket riktigt vara starkt plus.

  • Tue 31 Dec 2019 14:09
    #2

    Min läkare hade koll så att hcg minskade och det försvann helt efter ett tag. Några dagar innan plusset så visade det väldigt negativt också, dagen innan jag skulle ha mens.

  • Tue 31 Dec 2019 14:23
    #3
    Theia17 skrev 2019-12-31 14:09:34 följande:

    Min läkare hade koll så att hcg minskade och det försvann helt efter ett tag. Några dagar innan plusset så visade det väldigt negativt också, dagen innan jag skulle ha mens.


    Ser du någon stegring på stickorna?
  • Tue 31 Dec 2019 14:36
    #4

    Nej, det blir varken starkare eller svagare.

  • Tue 31 Dec 2019 18:06
    #5

    De digitala testen som visar antal veckor är absolut inte pålitliga. Finns ett otal antal trådar här ang. samma sak. För de flesta har testen antingen slagit om sent omsider eller VUL visat ett levande foster. Bara grundat på fel veckor på testet finns ingen anledning alls att tro att det är ett nytt m.f.

  • Anonym (Li)
    Tue 31 Dec 2019 22:52
    #6
    Theia17 skrev 2019-12-31 14:36:24 följande:

    Nej, det blir varken starkare eller svagare.


    Vet inte om du vill höra detta, men när jag var med om att testen inte blev starkare slutade det i missfall. Jag hoppas det inte är så för dig.
  • Wed 1 Jan 2020 12:04
    #7
    Anonym (Li) skrev 2019-12-31 22:52:19 följande:

    Vet inte om du vill höra detta, men när jag var med om att testen inte blev starkare slutade det i missfall. Jag hoppas det inte är så för dig.


    Tyvärr så Misstänker jag det... Men försöker hålla hoppet uppe eftersom det är så pass tidigt och att jag inte har fått någon blödning än eftersom jag blödde ganska så snabbt sist när jag fick missfall. Jag har beställt fler stickor och tänkte testa nu mot slutet av veckan.
  • Anonym (höst)
    Thu 2 Jan 2020 13:13
    #8

    För mig tog det lång tid att få starkt på stickorna medan CB gav starkt på en gång. Sen kunde det variera lite från dag till dag även om jag tog tester på morgonurinet varje gång. På de billiga stickorna tog det jättelång tid innan strecket blev starkare. Det test som gav tydligast utslag var CB, men inte den som har veckoindikator utan istället den som visar ett kryss. 

  • Thu 2 Jan 2020 13:28
    #9
    Anonym (höst) skrev 2020-01-02 13:13:39 följande:

    För mig tog det lång tid att få starkt på stickorna medan CB gav starkt på en gång. Sen kunde det variera lite från dag till dag även om jag tog tester på morgonurinet varje gång. På de billiga stickorna tog det jättelång tid innan strecket blev starkare. Det test som gav tydligast utslag var CB, men inte den som har veckoindikator utan istället den som visar ett kryss. 


    Skönt att höra! Jag har beställt Cb stickor som kommer på slutet av veckan använde mig av RFSU tidigare. Ringde även BM Imorse och hon sa att jag kunde vara lugn.
Svar på tråden Gravid, svagt plus, missfall?