• LaFleur

    Sonen på 2,5år slår mig hela tiden.

    Jag vet snart inte vad jag ska göra, sonen på 2,5 har dom senaste månaderna börjat slå mig, kasta saker på mig, vilja bita, nypa.

    Han är världens gulligaste och sötaste, vi leker och har det roligt och plötsligt börjar han kasta leksaker på mig.

    Jag har vissa gånger börjat gråta på riktigt då det har gjort jäkligt ont och jag har fått blåmärken etc. Ibland slutar han och vill blåsa på skadan, ibland fortsätter han bara att kasta ting på mig och även vilja bita etc.

    Jag har som sagt provat med gråt, jag har ignorerat, jag förklarar alltid att det gör ont, att mamma blir ledsen och inte vill leka mer om han ska hålla på sådär, men det hjälper inte.

    Jag har vissa gånger rest mig upp och gått ur rummet och sagt att jag inte vill leka om han ska slå mig. Det hjälper alltså inte.

    Han beter sig aldrig så med pappan. De kan sitta och leka och har det supermysigt, men så fort jag kommer och ska joina dem, så får jag en leksak kastad på mig.

    Han kastar ting på mig även om vi är ensamma.

    Det har inte hänt några förändringar i det sista.

    Vad ska jag göra? Hur ska jag hantera detta? Det är så slitsamt att inte kunna mysa med sin unge då man hela tiden måste vara på sin vakt för att inte bli slagen.

  • Svar på tråden Sonen på 2,5år slår mig hela tiden.
  • Fru Darcy

    Att förklara att det gör ont för en 2,5-ring är som att prata med en vägg. De har helt enkelt inte den impulskontrollen.

    Att barnet slår dig men inte sin pappa beror kanske på att han är mer säker på dig än på sin far? Han känner dig bättre och vet var han har dig.

    Jag rekommenderar att du markerar med ett bestämt NEJ! när han slåss nästa gång. Inga förklaringar och långa utläggningar, det funkar inte. Fortsätter han att slåss är det bara att gå därifrån så att barnet rent praktiskt inte kan slå dig mer.

    Snart kommer han fatta att slåss = leken slut.

Svar på tråden Sonen på 2,5år slår mig hela tiden.