Anonym (Lider) skrev 2020-01-01 10:30:08 följande:
Ska på dejt ikväll där det finns tydliga förväntningar från bådas håll att det kan leda till sex. Men jag har ÅTERIGEN fått problem med bakteriell vaginos!! Det luktar inte jättestarkt än så länge men helt klart tillräckligt för att jag inte vill att min dejt ska gå ner på mig. Men hur sjutton ska jag agera i denna situation?? Hur berättar man en sån sak? Eller ska jag bara försöka avleda eventuella försök till sex? Kan ju lätt bli att han känner sig avvisad och det blir jag ju verkligen inte. Gaah!!
Har ni haft sex förut? Annars kan ni ju försöka hålla er till basic, alltså att bara ha sex, inte att han går ner på dig t ex. Dina illaluktande flytningar är väl inte lika illa hela månaden, eller? Om inte annat så kommer du att behöva ta upp det nån gång också.
Är din herpes under kontroll så att han inte riskerar att smittas så kanske du inte måste säga det just nu, du har ju inte gjort det hittills menar jag...
Men i vilket fall måste du börja vara ärlig mot honom. Jag skulle bli skitförbannad att ha dejtat någon som sedan visar sig ha en smittsam sjukdom, utan att tala om det för mig.