• Cissi2801

    Utredning start februari

    Är det fler tjejer här på familjeliv som ska starta utredning med start nu eller i februari? Vi kan gå samman och peppa varandra och ge tips för när det eventuellt blir IVF försök.. skriv isåfall..

  • Svar på tråden Utredning start februari
  • boshab

    Startade vår utredning i december. Lämnade blodprov för att kolla mina hormoner och mannen lämnade ett spermaprov.

    Kommer min mens nu i januari (BIM om ca 1-3dagar) ska vi boka in en HSSG-undersökning på mig (kontrastultraljud på livmoder, äggstockar m.m.) och ett läkarbesök där vi får veta provsvar. Vilket är typ snart! (Nervöst!)

    Jag har varit utan preventivmedel i över två år och vi har försökt aktivt i just över ett år. :)

    Bra med en sån här tråd. Mycket tankar och funderingar som kommer upp, är bra att bolla med andra och veta att man inte är ensam.

    Hur har er resa sett ut?

  • Cissi2801
    boshab skrev 2020-01-03 13:40:04 följande:

    Startade vår utredning i december. Lämnade blodprov för att kolla mina hormoner och mannen lämnade ett spermaprov.

    Kommer min mens nu i januari (BIM om ca 1-3dagar) ska vi boka in en HSSG-undersökning på mig (kontrastultraljud på livmoder, äggstockar m.m.) och ett läkarbesök där vi får veta provsvar. Vilket är typ snart! (Nervöst!)

    Jag har varit utan preventivmedel i över två år och vi har försökt aktivt i just över ett år. :)

    Bra med en sån här tråd. Mycket tankar och funderingar som kommer upp, är bra att bolla med andra och veta att man inte är ensam.

    Hur har er resa sett ut?


    Hej.

    Tack för att du svarade..

    Vi skickade egen remiss till en gynekologimottagning i staden vi bor i, fick hem brev att det skulle ta två månader innan vi skulle få en tid för att starta utredningen. Men så fick vi brev i går eller i förrgår med en tid i slutet på januari, den 28 januari..

    Jag blev gravid för snart fem år sedan, fick missfall två veckor efter det, och har försökt sedan dess.. jag har också låg ämnesomsättning (hypotyreos) som också gör det svårare att bli gravid..

    Och ja, det känns bra att man inte är ensam i detta
Svar på tråden Utredning start februari