• CharlesBukowski

    Mina grannar gör det farligt för mig i hemmet

    Under en längre tid har jag kännt mig rädd i hemmet och inför mina grannar kan knappt sova längre. Grannarna ovanför kastar ut saker från balkongen titt som tätt och har även hängt långa skynken som täcker sikten från min balkong bara för att jag påpeka att dom skräpa ner när dom kastade ut saler så ville dom inte att jag skulle se ut eller nått...men orkar inte påpeka eller prata med dessa grannar då jag jobbar villet dom inte gör, vissa dagar har jag kommit hem till att dom kastat ner surströmming eller nått annat äckligt i brev inkasstet, eller brev som "håll käften fitta". Vissa nätter vaknar jag av att nån ringer på dörren eller rycker i handtaget. Men igår gick gränsen då jag inte längre vågar va hemma raketer sköts in på balkongen och en ruta gick sönder på balkongen hade dom även slängt upp en påse med bajs och lukta vedervärdigt. Är så ledsen vet inte vad jag ska göra. Vet inte varför dom hatar mig så eller skriver brev där dom hoppas jag är rädd och bäst att jag håller käft. Är helt nedbruten snart

  • Svar på tråden Mina grannar gör det farligt för mig i hemmet
  • Anonym

    Låter ju helt sjukt. Bor du i hyresrätt, så kontakta hyresvärden omgående.

  • Shoegal81

    Har du någon som helst möjlighet att flytta så gör det (efter att du kontaktat hyresvärden och polisanmält). Kanske har du någon förälder/bekant du kan bo hos undertiden? Spara alla hot, raketer, dokumentera med foton etc. och gör en anmälan snarast. Stackars dig.

  • CharlesBukowski

    Nej jag vågar inte ringa till nån, i breven har dom sagt att jag inte vet vem dom är men dom vet vem jag är och har koll på mig. Om jag ringer o berättar ska dom terrorisera lägenheten ännu mer och att jag bara ska ta emot o hålla käft. Har polisanmält inbrott i källar förådet tidigare men blev nedlagt brist på bevis. Men hela jävla källar förådet tömmde dom. Fick även lappar efter detta jag visa till polisen som dom inte kunde göra nått åt. Tex goltupp, va rädd din äckelfitta.

  • CharlesBukowski

    Nej jag vågar inte ringa till nån, i breven har dom sagt att jag inte vet vem dom är men dom vet vem jag är och har koll på mig. Om jag ringer o berättar ska dom terrorisera lägenheten ännu mer och att jag bara ska ta emot o hålla käft. Har polisanmält inbrott i källar förådet tidigare men blev nedlagt brist på bevis. Men hela jävla källar förådet tömmde dom. Fick även lappar efter detta jag visa till polisen som dom inte kunde göra nått åt. Tex goltupp, va rädd din äckelfitta.

  • Anonym
    CharlesBukowski skrev 2020-01-02 09:57:51 följande:

    Nej jag vågar inte ringa till nån, i breven har dom sagt att jag inte vet vem dom är men dom vet vem jag är och har koll på mig. Om jag ringer o berättar ska dom terrorisera lägenheten ännu mer och att jag bara ska ta emot o hålla käft. Har polisanmält inbrott i källar förådet tidigare men blev nedlagt brist på bevis. Men hela jävla källar förådet tömmde dom. Fick även lappar efter detta jag visa till polisen som dom inte kunde göra nått åt. Tex goltupp, va rädd din äckelfitta.


    Om de är dina grannar vet du väl vilka de är?
  • Flora86
    CharlesBukowski skrev 2020-01-02 09:57:51 följande:

    Nej jag vågar inte ringa till nån, i breven har dom sagt att jag inte vet vem dom är men dom vet vem jag är och har koll på mig. Om jag ringer o berättar ska dom terrorisera lägenheten ännu mer och att jag bara ska ta emot o hålla käft. Har polisanmält inbrott i källar förådet tidigare men blev nedlagt brist på bevis. Men hela jävla källar förådet tömmde dom. Fick även lappar efter detta jag visa till polisen som dom inte kunde göra nått åt. Tex goltupp, va rädd din äckelfitta.


    Hur ska du kunna få hjälp om du inte kontaktar någon? Du bör ju polisanmäla.
Svar på tråden Mina grannar gör det farligt för mig i hemmet