Löneutbetalning
Idag hade jag ett möte med min nya arbetsgivare. Vi skulle gå igenom detaljer och skriva papper. Hon inledde med att erbjuda mig en annan tjänst än den jag blev intervjuad för och erbjuden över telefon. Istället fick jag en tjänst som arbetsledare med annat avtal. Blir anställd som tjänsteman, får 6500 kr mer i ingångslön men får även lönen en månad efter. Är just nu arbetssökande och i desperat läge pga noll i inkomst så jag skrev på. Den anställningen jag blev erbjuden över telefonen skulle lönen utbetalas innevarande månad men nu förstod jag det som att den kommer månaden efter. Så om jag börjar 10/1 och lönen inom företaget betalas ut den 15:onde så får jag inget först 14/2? Hon kunde inte riktigt svara på det och HR hade julledigt tom 9/1. Men visst blir det så? Då innebär det noll kr även i januari :( Hon sa att det KAN innebära att jag får lön i januari men att OB, traktamente och milersättning kommer på februarilönen eller kanske till och med marslönen men hon var väldigt osäker.
Blir en tung månad med resor till och från arbetet, mat och räkningar. Men då får jag en full lön i februari?