• Anonym (Kaffedraken)

    Gravid efter ma

    Är 37 år och fick ett ma i höstas. Försöker nu igen,eller vi har väl försökt ändå sen dess men än har inget hänt. Vet att det kan ta tid särskilt när man börjar bli "gammal".. Men man är ju så otålig. Någon som vill berätta hur det gick för er som fått missfall/ma och hur lång tid det tog att bli gravid efter? Hur gamla är ni?

  • Svar på tråden Gravid efter ma
  • Anonym (Kaffedraken)

    Fick också ma i höstas. Är 32 år. Gjorde första riktiga försöket igen vid äl nu i december. Åt rosenrot och använde mig av det där spermievänliga glidmedlet som lite hjälp på traven. Använde cb digitala äl test. Tror det kan ha tagit sig redan på en gång, väntar otåligt på att posten ska komma med nya gravtest. Fått pyttesvagt knappt synligt på sticka för några dagar sedan. Är på bim+2 idag. Men är orolig för hur det blev senast..

    Hoppas det tar sig för er snart, lycka till!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Äter du rosenrot hela tiden eller slutar man efter äl? Hoppas det blir plus på stickan nu för er!:) vilken vecka var du i när du fick ditt ma?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Försök att inte tänka på det så blkr du nog gravid. Kag känner en som var i 40 års åldern när hon fick sitt första så för gammal är du nog inte men om du vill ha fler en ön så kör på vänta inte ???? lycka till

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag slutar äta det när det är dags för äl, och börjar igen då mens kommer.

    Vet inte riktigt hur långt gången jag var, och när det avstannat, det var utdraget. Kunde få småblödningar, och sen uppehåll på flera veckor. Tror det stannade någon gång i vecka 6. Jag kunde se gravtesten bli svagare och svagare, och fick vänta rätt länge innan kroppen stötte ut allt. Så visst är man nojigare den här gången..

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-02 12:11:35 följande:

    Jag slutar äta det när det är dags för äl, och börjar igen då mens kommer.

    Vet inte riktigt hur långt gången jag var, och när det avstannat, det var utdraget. Kunde få småblödningar, och sen uppehåll på flera veckor. Tror det stannade någon gång i vecka 6. Jag kunde se gravtesten bli svagare och svagare, och fick vänta rätt länge innan kroppen stötte ut allt. Så visst är man nojigare den här gången..


    Okej,värt att testa! Jag märkte inget av mitt ma förrän det var dags för kub i vecka 13. Hade då avstannat bara några dagar tidigare trodde dom. Ja man blir väldigt nojig,hoppas det går vägen för er nu!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-02 12:11:35 följande:

    Jag slutar äta det när det är dags för äl, och börjar igen då mens kommer.

    Vet inte riktigt hur långt gången jag var, och när det avstannat, det var utdraget. Kunde få småblödningar, och sen uppehåll på flera veckor. Tror det stannade någon gång i vecka 6. Jag kunde se gravtesten bli svagare och svagare, och fick vänta rätt länge innan kroppen stötte ut allt. Så visst är man nojigare den här gången..


    Okej,värt att testa! Jag märkte inget av mitt ma förrän det var dags för kub i vecka 13. Hade då avstannat bara några dagar tidigare trodde dom. Ja man blir väldigt nojig,hoppas det går vägen för er nu!
    Nathalie27 skrev 2020-01-02 11:43:29 följande:

    Försök att inte tänka på det så blkr du nog gravid. Kag känner en som var i 40 års åldern när hon fick sitt första så för gammal är du nog inte men om du vill ha fler en ön så kör på vänta inte ???? lycka till


    Tack:)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Fy vad trist.. Man börjar ju andas ut runt v 12.. :( hoppas det tar sig snart igen. Blev gravid då väldigt fort förra svängen med när jag använde bisolvon, rosenrot och glidmedlet. Om något av det hjälpt, och vilket kan jag dock tyvärr inte säga. Bara att vi innan försökt i 10 månader utan något resultat.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej!

    Fick också ett MA under hösten, i september. Fostret hade dött under vecka 10, jag var i vecka 13 när det upptäcktes (började blöda...). Är nu gravid på nytt i vecka 9. Det tog ca 2 månader att bli gravid igen, tror att jag blev gravid ganska direkt när den vanliga mensen kommit igång. Är 30 år gammal.

    Håller tummarna att allt går bra för dig!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Dick ma min första graviditet. Inga blödningar eller något upptäcktes oxå på kub, samma som för er så trodde de att den dog bara dagarna innan. Detta var i mars -12 var då 24 år. Blödde först ett tag och vågade sedan inte inte försöka förens i mitten av maj, efter undersökning att allt såg bra ut. I juli -12 blev vi gravida igen. Och den gången gick det bra. Hoppas ni snart plussar igen.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej!

    Fick MA den 26 november, stöttes ut av sig självt, inga komplikationer, blödde knappt en vecka. I måndags, ganska exakt en månad efter kom min mens. Normalt sett brukar jag ha en del mensvärk men den här gången har det inte varit någon värk alls, vilket gör att jag tror att jag inte haft någon riktig ägglossning. Så hi får hoppas det kommer igång nu igen så man kan prova.

    Är snart 31 år och min första graviditet. Var i "v11+3" när detta hände, men hade troligen slutat växa ganska tidigt. Då allt kom ut i toaletten på sjukhuset (fick åka ambulans för kraftiga buksmärtor) så kunde man inte konstatera hur långt gånget det var, men då det fanns få rester och storlek på slemhinna gjorde att de trodde de slutat växa ganska tidigt.

    Önskar er alla lycka till!

Svar på tråden Gravid efter ma