• Anonym (Kaffedraken)

    Fläckar av läppglans på jacka, hjälp!

    Fått fläckar av läppglans på min jacka och har testat med både yes som brukar lösa fettfläckar, vanish gel och hårspray som jag läste om skulle funka på läppstift... inget av det här hjälpt o nu är tydligen risken stor att jag låst fläcken. ???? Jackan är typ ny!

    Någon som har tips? Trodde inte läppglans skulle va så svårt...

  • Svar på tråden Fläckar av läppglans på jacka, hjälp!
  • Anonym (Kaffedraken)
    elinile skrev 2020-01-02 12:54:55 följande:

    Fått fläckar av läppglans på min jacka och har testat med både yes som brukar lösa fettfläckar, vanish gel och hårspray som jag läste om skulle funka på läppstift... inget av det här hjälpt o nu är tydligen risken stor att jag låst fläcken. ???? Jackan är typ ny!

    Någon som har tips? Trodde inte läppglans skulle va så svårt...


    Vad är det för material i jackan?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Långbenopluto skrev 2020-01-02 14:59:42 följande:

    Lämna in den på kemtvätt.


    Det var kemtvätten som sa att jag förmodligen låst fläcken eftersom jag använt vanish på den...
  • Anonym (Kaffedraken)
    Barbro45 skrev 2020-01-02 14:03:59 följande:

    Vad är det för material i jackan?


    Mestadels polyester
  • Anonym (Kaffedraken)
    elinile skrev 2020-01-03 07:26:49 följande:

    Det var kemtvätten som sa att jag förmodligen låst fläcken eftersom jag använt vanish på den...


    De kunde såklart göra ett försök, men trodde inte de skulle lyckas. 280 kr för inget, vet inte om jag ska chansa eller försöka testa nåt mer själv istället. En ny jacka kostar 700, så frågan är om det inte är bättre o köpa en ny än att lägga 300 på kem med risken att fläckarna ändå inte går bort. Tänkte om någon här inne varit med om liknande och hade ett supertips
  • Anonym (Kaffedraken)

    Kem tipsade om olja... o sen yes igen. Jag läste om olja o bikarbonat... värt att testa kanske?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Flytande galltvål kan vara värt ett försök, håller med om att en kemtvätt inte är värt kostnaden. Var är fläcken belägen? Kan man lösa problemet som vi gör med barnkläder, vi sätter på en applikation av något slag.

    www.tyg.se/applikationer.html

Svar på tråden Fläckar av läppglans på jacka, hjälp!