• Asapdinko

    Försvunnen katt på okänd ort

    Hej alla!

    Nu under jul och nyårsfirande så tog vi med våran kastrerade hankatt med till staden vi skulle fira jul o nyår i. Staden ligger 20 mil ifrån hemorten. Det va egentligen tänkt att katten skulle vara inne under hela veckan, men han lyckades smita ut nu i söndags för 4 dygn sen. Har spenderat många timmar ute o letat efter han och han fick även uppleva alla fyrverkerier utomhus på nyårsafton. Han är en utekatt men han känner inte igen den här staden alls.

    Jag är så orolig och jag kommer behöva åka hem igen om ett par dagar för att återgå till jobb osv. Har ni nå tipps på vad jag kan göra?

  • Svar på tråden Försvunnen katt på okänd ort
  • CClady

    Leta id-hund!! Förarna är experter på hur man hittar katter, har massa tips och trix.

    Ställ ut kattlådan så den känner igen sin doft. Ställ ut mat för de blir snabbt förvildade när de vistas ute. Ut och vandra runt och småprata på timmar då det inte finns andra människor ute (mitt i natten) - ropa inte för högt för de skräms faktiskt ganska ofta då. De hör oss när vi pratar och låter lite lagom.

    Prata med grannar och be dem kolla förråd osv. Lappa, lappa, lappa. Registrera på vilse.nu, i fb-grupper osv.

Svar på tråden Försvunnen katt på okänd ort