• Anonym (wolfram)

    Få liv i en död relation? Lämna?

    Jag är kvinna, 40+, gift sedan 10+ år, 2 barn i mellanstadieåldern. Vi har bra ekonomi, bra jobb, bra boende. Vi bråkar inte, delar på ansvar etc. Jag har egentligen inget att klaga på förutom att förhållandet inte ger mig nånting. Jag är inte attraherad av honom längre, jag har inte kul med honom, vi har inget att prata om längre. Jag har tråkigt. Jag kvävs. 

    Jag kommer på mig själv att fantisera om andra män. Nån på jobbet. Nån kompis. Hur det skulle vara. Jag har inte varit otrogen, men jag skulle nästan vilja bara för att känna mig levande igen... 

    Jag är så less på att att leva i en relation som är i princip död - men han har ju inte gjort något fel. Han har varit trogen, snäll, fin på alla vis. Det skulle vara så mycket lättare om han gjort något fel. 

    Vet egentligen inte vad jag vill med det här. Går det att blåsa liv i? Kommer resten av livet vara känslomässigt dött? Nån som gått igenom likande? Vad hände?

  • Svar på tråden Få liv i en död relation? Lämna?
  • Anonym (Nä)

    Jag tänker att alla förhållanden kan inte vara för evigt. Kärleken tar slut, attraktionen försvinner -och det är helt naturligt, inget konstigt. Varför ska man stanna i ett förhållande där man knappt ens är kompisar?

  • Anonym (Anna)
    Anonym (wolfram) skrev 2020-01-02 21:45:24 följande:

    Jag är kvinna, 40+, gift sedan 10+ år, 2 barn i mellanstadieåldern. Vi har bra ekonomi, bra jobb, bra boende. Vi bråkar inte, delar på ansvar etc. Jag har egentligen inget att klaga på förutom att förhållandet inte ger mig nånting. Jag är inte attraherad av honom längre, jag har inte kul med honom, vi har inget att prata om längre. Jag har tråkigt. Jag kvävs. 

    Jag kommer på mig själv att fantisera om andra män. Nån på jobbet. Nån kompis. Hur det skulle vara. Jag har inte varit otrogen, men jag skulle nästan vilja bara för att känna mig levande igen... 

    Jag är så less på att att leva i en relation som är i princip död - men han har ju inte gjort något fel. Han har varit trogen, snäll, fin på alla vis. Det skulle vara så mycket lättare om han gjort något fel. 

    Vet egentligen inte vad jag vill med det här. Går det att blåsa liv i? Kommer resten av livet vara känslomässigt dött? Nån som gått igenom likande? Vad hände?


    Om du vill, och om han vill, fortsätta leva tillsammans och är beredda att kämpa för det, så kan det gå, det är jag övertygad  om. Vad tycker han, är han nöjd, vet han om hur du känner?

    Men det beror ju på hur långt det har gått, du verkar redan ha lämnat, på ett psykologisk plan i alla fall. 

    Men du ska inte stanna för att inte såra din man. Du ska leva  ditt liv  på det sätt som gör dig lycklig. Som ovanstående skriver, idag behöver man inte stanna, om det inte känns rätt.
  • Anonym (Wilma)

    Kan ni inte diskutera det tillsammans? Han känner kanske likadant för er?

    Finns ju bara två val egentligen, antingen blåsa liv i det eller gå skilda vägar. Du ska nog inte gå och hålla på detta själv utan prata med honom snarast.

Svar på tråden Få liv i en död relation? Lämna?