• Mimmiimimmii

Urin pojke/flicka

Jag vet att det retar många men jag måste fråga. Läste att färgen på urinen kan ha med könet på barnet att göra. Jag spekulerar o tycker det är lite kul. Ni som har/hade mörk urin vad fick ni? Förstår att det har art göra med hu mycket man dricker mm men vill veta era tankar. Blir överlycklig för vad som men kan inte låta bli att spekulera

• Svar på tråden Urin pojke/flicka
  • cleoeme

Prova att kissa i en kopp med bikarbonat i istället. Bubblar det så är det en pojke och är det still så är det en flicka :) var rätt på båda mina barn

• Anonym (Fel)
    cleoeme skrev 2020-01-03 16:09:35 följande:

Prova att kissa i en kopp med bikarbonat i istället. Bubblar det så är det en pojke och är det still så är det en flicka :) var rätt på båda mina barn

Och på mig var det fel.
  • Anonym (Tips från coachen)

Urinets färg har uteslutande att göra med hur mycket vätska du får i dig under en dag, det visar inte barnets kön.

Tänk efter lite, fostrets dna-celler vandrar inte in i kroppen via navelsträngen och passerar från blodomloppet till urinledare/blåsa, på samma sätt som mammans dna inte heller följer med in i fostret och fortplantar sig där på nåt vis.

• Mimmiimimmii

Coachen vilken otrevlig ton? Tänker att isf är det väl lika dumt att göra bikarbonat testet som så många tipsar om?

• Anonym (L)

Fick/får lätt väldigt mörk urin om jag inte dricker mer än vanligt, och enligt NIPT väntar vi en flicka :)

• Anonym (Nubb)

Vänta till kub-testet (ca 13 v in i graviditeten) då kan du om du har tur få se nubben och därmed kön enligt nub-teorin. Det är enda tidiga tecknet. Bikarbonat, färg på kiss, skallteori, ringtest är bara påhitt. Kom ihåg att det alltid är 50% chans att även påhittstesten visar rätt, därför kan du inte lita på dem.

Svar på tråden Urin pojke/flicka