• Anonym (Nyfiken kille)

Vill överraska flickvän med leksaker/hjälpmedel på alla hjärtans dag - vad borde jag köpa?

Hej!

Jag har insett att alla hjärtans dag börjar närma sig, och jag har redan funderat sen tidigare på att köpa hjälpmedel/sexleksaker till mig och min flickvän (främst åt henne) eftersom hon aldrig har kunnat få orgasm bara av penetration, utan hon behöver lite extra hjälp. Så jag tänker att en vibrator kanske skulle kunna göra det lite lättare, eller till och med skönare för henne.

Men vilken vibrator ska man köpa? Finns ju så många olika sorter nu när jag letar. Eller borde jag köpa något annat? Vi är även i ett långdistansförhållande, så jag tänker att jag kanske skulle kunna köpa något som hon kan använda när vi inte kan vara tillsammans.

Tips på vad som skulle kunna passa oss är varmt välkomna, jag har aldrig kollat på sexleksaker eller hjälpmedel förr så jag känner mig helt lost! Tar även jättegärna tips på vilka hemsidor som är bra/mindre bra när man ska beställa sånt här via nätet.

• Svar på tråden Vill överraska flickvän med leksaker/hjälpmedel på alla hjärtans dag - vad borde jag köpa?
  • Anders 386
    Anonym (Nyfiken kille) skrev 2020-01-03 15:59:46 följande:

Hej!

Jag har insett att alla hjärtans dag börjar närma sig, och jag har redan funderat sen tidigare på att köpa hjälpmedel/sexleksaker till mig och min flickvän (främst åt henne) eftersom hon aldrig har kunnat få orgasm bara av penetration, utan hon behöver lite extra hjälp. Så jag tänker att en vibrator kanske skulle kunna göra det lite lättare, eller till och med skönare för henne.

Men vilken vibrator ska man köpa? Finns ju så många olika sorter nu när jag letar. Eller borde jag köpa något annat? Vi är även i ett långdistansförhållande, så jag tänker att jag kanske skulle kunna köpa något som hon kan använda när vi inte kan vara tillsammans.

Tips på vad som skulle kunna passa oss är varmt välkomna, jag har aldrig kollat på sexleksaker eller hjälpmedel förr så jag känner mig helt lost! Tar även jättegärna tips på vilka hemsidor som är bra/mindre bra när man ska beställa sånt här via nätet.

Lägg ner direkt. Få kvinnor önskar sig sexleksaker på Alla hjärtans dag. 
    Köp gärna en sexleksak - men välj alla dagar utom den dagen, och inte heller hennes födelsedag och inte julklapp. Men alla andra dagar kan funka.
  • Anonym (Nyfiken kille)
    Anders 386 skrev 2020-01-03 16:03:15 följande:
    Lägg ner direkt. Få kvinnor önskar sig sexleksaker på Alla hjärtans dag. 
    Köp gärna en sexleksak - men välj alla dagar utom den dagen, och inte heller hennes födelsedag och inte julklapp. Men alla andra dagar kan funka.
    Okej, men om vi glömmer alla hjärtans dag då. Om jag ska ge det till henne vilken annan dag som helst, vad skulle då passa? :)
  • Anonym (exflickvännen)
    Anonym (Nyfiken kille) skrev 2020-01-03 15:59:46 följande:

Nejnejnej, lägg ner. Läs svaret du redan har fått.
    Om hon redan har en massa sexleksaker kan det väl vara en bra grej att skaffa en till, men då ska ni köpa den tillsammans som ett förspel, typ! Om du kommer dragandes med en random batteridriven pastellfärgad silikonpryl (som förmodligen lär se ut som en XXXXL-penis, eftersom stora penisar är viktiga för män) är det långt ifrån säkert att hon blir glad, och på Alla Hjärtans Dag dessutom...

Jag (som inte hade en enda sexleksak eftersom jag inte går igång på sånt) fick en gång en rosa vibrator av exet i present. Det var bara det att han stolt berättade att han köpt en likadan åt sitt ex när de var ihop, och hon hade minsann gillat den skitmycket Kräks .
    Gissa om det kändes skönt...när jag slängde den i återvinningen efter relationen tagit slut. (Men jag fick ju en bra historia, min nuvarande höll på att skratta ihjäl sig när jag berättade.)
  • Anders 386
    Anonym (Nyfiken kille) skrev 2020-01-03 16:05:58 följande:
    Okej, men om vi glömmer alla hjärtans dag då. Om jag ska ge det till henne vilken annan dag som helst, vad skulle då passa? :)
    Det är en nästan omöjlig fråga att svara på eftersom alla funkar olika.

Men hetaste tipset från mig är att satsa på en "Satisfyer" eller liknande som jobbar med tryckvågor istället för vibrationer. När man läser tester verkar den typen av leksak vara väldigt populär. Men min partner har aldrig testat, men jag tänker nog köpa en åt henne så småningom. Min partner har aldrig gillat dom där små vibratorerna som går på batteri - men det där med tryckvågorna verkar vara nåt helt annat. 

Man kan ju inte göra reklam här, och det finns många bra nätbutiker - jag använder hels någon som levererar till utlämningsställe där jag kan hämta det. Och där jag själv har möjlighet att även välja utlämningsstället. Finns flera som har den servicen idag. 

Lycka till. 
  • Anonym (Anonym)

Om jag fick önska skulle jag välja den där lufttrycksvibratorn, de ska tydligen vara helt extremt bra! :D

• villhatrekant

Kan instämma med Anders386. Vi har testat, det var effektivt men fru föredrar andra leksaker typ dildos, men satisfyern är mer diskret om man är nybörjare och lättare att använda tillsammans. Tror den är perfekt för kvinnor som har svårt att komma. Men ge den inte som present utan ta fram den som en överraskning när ni har sex, mycket mindre krystat och hon kommer vara mer öppen för att prova i den situationen.

• Anonym (Kille)

Jag och min tjej pratade lite om sexleksaker för länge sedan hon hade aldrig använt något. Men till jul så bestämde jag mig att att ge henne en Satisfyer i julklapp. Typ vakum/lufttrycksvibrator som man sätter direkt mot klitoris. OCH JÄKLAR vilken succee. Dels blev hon väldigt glad av att få den men även efter första användningen var det succee. 

Notera att vi inte hade pratat värst mycket om detta från första gången till att jag köpte den. 

Så oavsett vad dom andra säger, så är mitt råd att köp en leksak och jag rekommender Satisfyer. Kostar typ 200-300kr någonting. Du känner henne bäst och den enda som kan svara på hur hon skulle reagera.

• Anonym (Nyfiken kille)
    Anonym (Kille) skrev 2020-01-03 17:22:36 följande:

Jag och min tjej pratade lite om sexleksaker för länge sedan hon hade aldrig använt något. Men till jul så bestämde jag mig att att ge henne en Satisfyer i julklapp. Typ vakum/lufttrycksvibrator som man sätter direkt mot klitoris. OCH JÄKLAR vilken succee. Dels blev hon väldigt glad av att få den men även efter första användningen var det succee. 

Notera att vi inte hade pratat värst mycket om detta från första gången till att jag köpte den. 

Så oavsett vad dom andra säger, så är mitt råd att köp en leksak och jag rekommender Satisfyer. Kostar typ 200-300kr någonting. Du känner henne bäst och den enda som kan svara på hur hon skulle reagera.

Kul att iallafall någon verkar positivt inställd till den här idén :p

Jag känner ju min flickvän och jag tror att hon skulle uppskatta tanken. Om något så säger det väl mest bara att jag bryr mig om hennes njutning och vill bidra med möjligheter och testa nya saker för att se vad som fungerar bäst för oss när jag kommer med såna här presenter. Om hon inte är intresserad är det ju bara att skicka tillbaka, men det är väl tanken som räknas ändå :)

Hursomhelst, jag ska kika på Satisfyer! En snabb koll igenom recensioner på några olika ställen talar ju klarspråk, verkar som en klar hit hos de flesta.
  • Anonym (Kåt tjej (50år))

Jag fick en så kallad Rabbit av min älskare för ett tag sedan.
    Jag tycker mycket om den, den masserar g-punkten och klitoris samtidigt. 

• Anonym (Julklapp)

Jag fick en clone a Willy i julklapp av min dåvarande pojkvän, tyckte det var perfekt..

• Anonym (Men)

Men har hon aldrig fått orgasm när ni har sex?

• Mr K69

Men nu är det dags att lära dej att läsa av henne. Har hon aldrig nämnt något om leksak så kanske det inte är läge att ge det i present heller. I så fall kanske det vore lämpligare att ge henne något som kittlar hennes fantasi lite. Tex om hon gillar massage så kan ju massageolja vara en bra present och att du tar ledigt en dag från jobbet och har middagen färdig när hon kommer hem från jobbet. Behöver jag nämna ljus och blommor?

• Anonym (kvinna 40)

Börja med att prata med henne. Om jag skulle få en sexleksak i present skulle jag iof uppskatta tanken på att killen vill få mej att njuta men den skulle aldrig användas och ligga och damma i en låda. Speciellt om det är en leksak med starka vibrationer. En sån gör bara ont att använda och ger absolut inte en orgasm. Nu vet jag inte vad ni testat och inte testat. För några år sen hade jag aldrig fått orgasm med en man och trodde det var omöjligt. Tills jag mötte en man som hade som fetich att få mig att njuta och hans njutning var inte alls lika viktigt. Det märktes tydligt att han njöt av att jag njöt, han tog sig tid att utforska hela min kropp vilket gjorde att jag slappnade av, vågade njuta och från att aldrig ha kommit med en man så kom jag 9 gånger första natten. 

Så mitt bästa tips är att ge henne en kväll där hon är viktigast. Där det får ta tid och börja med en helkroppsmassage där du sakta utforskar hela hennes kropp och tar dig tid att vara lyhörd för hur hon reagerar vid olika ställen på kroppen. Den kvällen struntar du helt i din egen njutning och orgasm och lägger all fokus på henne. Vem vet, det kanske kan öppna helt nya dörrar. Jag har haft ett par såna partners som självmant velat ha såna dagar/kvällar och det har tagit sexlivet till en ny dimension även för männen. En så osjälvsik partner öppnar upp att även jag ger tillbaka minst lika mycket och det finns gånger där jag ägnar all tid åt att ge de njutning och njuter själv av det. 

• Mr K69
    Anonym (kvinna 40) skrev 2020-01-04 10:56:59 följande:

Börja med att prata med henne. Om jag skulle få en sexleksak i present skulle jag iof uppskatta tanken på att killen vill få mej att njuta men den skulle aldrig användas och ligga och damma i en låda. Speciellt om det är en leksak med starka vibrationer. En sån gör bara ont att använda och ger absolut inte en orgasm. Nu vet jag inte vad ni testat och inte testat. För några år sen hade jag aldrig fått orgasm med en man och trodde det var omöjligt. Tills jag mötte en man som hade som fetich att få mig att njuta och hans njutning var inte alls lika viktigt. Det märktes tydligt att han njöt av att jag njöt, han tog sig tid att utforska hela min kropp vilket gjorde att jag slappnade av, vågade njuta och från att aldrig ha kommit med en man så kom jag 9 gånger första natten. 

Så mitt bästa tips är att ge henne en kväll där hon är viktigast. Där det får ta tid och börja med en helkroppsmassage där du sakta utforskar hela hennes kropp och tar dig tid att vara lyhörd för hur hon reagerar vid olika ställen på kroppen. Den kvällen struntar du helt i din egen njutning och orgasm och lägger all fokus på henne. Vem vet, det kanske kan öppna helt nya dörrar. Jag har haft ett par såna partners som självmant velat ha såna dagar/kvällar och det har tagit sexlivet till en ny dimension även för männen. En så osjälvsik partner öppnar upp att även jag ger tillbaka minst lika mycket och det finns gånger där jag ägnar all tid åt att ge de njutning och njuter själv av det. 

On spot, kunde inte sagt det bättre själv. Tänk att det ska behövas en kvinna för att omsätta mina tankar till text *asg*
  • Anonym (H)
    Giftskåneman skrev 2020-01-04 14:38:21 följande:
    Du borde köpa npt annat
    Tycker jag med
  • Anonym (Jag)

Jag hade blivit superglad av en sån present. Så jag tycker att du ska köra på. Tänk dock på att ge henne nåt som är för hennes skull, inte nåt som är för att du skulle tycka det var sexigt att se. Alltså inte, som någon skrev, en XXL-dildo. En satisfyer tror jag starkt på. Jag har inte provat den men skulle gärna göra. Den är ju utmärkt att använda tillsammans när ni knullar och hon kan ha det skönt själv när ni är isär.

Därmed inte sagt att inga tjejer vill ha en XXL-dildo men då bör det vara nåt man diskuterat innan.

• Anonym (Nyfiken kille)
    Anonym (Jag) skrev 2020-01-04 15:02:50 följande:

Jag hade blivit superglad av en sån present. Så jag tycker att du ska köra på. Tänk dock på att ge henne nåt som är för hennes skull, inte nåt som är för att du skulle tycka det var sexigt att se. Alltså inte, som någon skrev, en XXL-dildo. En satisfyer tror jag starkt på. Jag har inte provat den men skulle gärna göra. Den är ju utmärkt att använda tillsammans när ni knullar och hon kan ha det skönt själv när ni är isär.

Därmed inte sagt att inga tjejer vill ha en XXL-dildo men då bör det vara nåt man diskuterat innan.

Det här håller jag definitivt 100% med om. Presenten har inget att göra med vad jag vill, utan det har allt att göra med vad hon vill och skulle kunna gilla. Dessutom så har det varit gränsfall att min kuk är för stor för henne så en XXL-dildo tror jag inte går hem :)

Sen så ser jag många som säger att det inte borde ges som present utan att jag borde ge det på annat sätt i annat scenario. Men en liten bit fakta om min flickvän är att hon generellt älskar att få presenter, så nog tror jag det går hem även i det här fallet!
  • FridaKahlo

En satisfyer eller drömmen, en magic wand. Eller så finns det vibrator (ägg eller liknande) som tjejen kan ha i sig hela dagen och du kan styra vibrationerna via din mobil. Du kan sätta på dem, stänga av dem och leka med frekvenserna när du vill :) Man kan ju använda den som klitorisstimulator under sex med.

Svar på tråden Vill överraska flickvän med leksaker/hjälpmedel på alla hjärtans dag - vad borde jag köpa?