• erikssonnnsaraaa

”Knöl” bakom hål i örat!

Hej! Jag var och tog hål ett tredje hål i ena örat för ungefär 4 månader sedan. Jag tog med pistol (vilket jag i efterhand lärt mig att man absolut inte ska göra!) och nu fyra månader senare är det som en svullnad eller liten ?knöl? runt hålet på baksidan av örat. Det sticker även ut som en liten köttbit ur hålet och det är ?sårigt? på baksidan av örat. Det gör inte ont över huvud taget men det blöder när jag rengör det (har inte rengjort i fyra månader, gör det nu bara när jag upptäckt detta), och varje morgon är det en massa torkat ?klegg? på baksidan.

Jag undrar mest om någon vet om det är något att oroa sig för eller om det bara är att fortsätta rengöra och inte pilla på örat.

• Svar på tråden ”Knöl” bakom hål i örat!
  • Anonym (@)

Låter som en varböld vid såret, på din beskrivning låter det som hålet inte läkt ordentligt. Använd plastörhänge och rengör morgon / kväll.

• Anonym (Jag)

Ta ur örhängena. Det är infekterat och örhängena kan växa in i örat där det är infekterat, det hände en kompis till mig och hon fick operera ut örhängena.

• Pentra

Ta ut örhänget. Ta i och kläm, och skjut ut så mycket gegga du kan ur örsnibben. Tvätta rent med alsolsprit. Sätt i ett örhänge igen och se ifall åtgärden hjälpte. (Jag började en tid använda mig av örhängen utan stoppskruv på baksidan, alltså sådana som man bara krokar i och låter hänga i örsnibben, och då försvann problemet för mig.) ... Med vänlig hälsning, Pentra

Svar på tråden ”Knöl” bakom hål i örat!