• Frågarerområdochtips

    Nidblödning 2dagar.sex vid ägglossning och negativt gravtest.

    Hej! Är ny inom dert här och kan inte så mycket så frågar er som vet mer.Hade sex under ägglossning några gånger. Oskyddat. Varit illamående och spyttnågra gånger. Fick en blödning som varade i två dagar. Det var jättelite så gjorde gravtest och den visade negativt. Köpte ett för tidigt gravtest för ville kolla fem dagar innan mens. Fick mens den23-24december.gjorde testet kanske fel men det var den jag hade hemma och den visade negativt. Kan man göra ett sånt test efter mensen om det är ett tidigt test?eller kommer den visa fel då? Har ägglossning nu den 4/1igen och följer ägglossningskalendern. Hade oskyddad sex 2/1. Är konstant trött och har noll energi. Hur ska man testa ? Vill ha barn. Är 26år.

  • Svar på tråden Nidblödning 2dagar.sex vid ägglossning och negativt gravtest.
  • Orangebeans

    Graviditetstest tar du den dagen din mens skulle ha kommit eller ca 14 dagar efter ägglossning. Är det negativt då så har du antingen inte haft ägglossning när du tror, och i sådana fall kan du testa en vecka senare igen om du då ännu inte fått din mens, eller så är du med allra största sannolikhet inte gravid.

    Du har ingen aning om blödningen var en nidblödning eller ej. Man kan få mellanblödningar och det har inget med graviditet att göra. Och ja, man kan få det helt plötsligt även om man aldrig någonsin haft det tidigare.

    Symtom på graviditet kan du få som tidigast 5 dagar efter ägglossning.

  • Catnap
    Frågarerområdochtips skrev 2020-01-03 18:54:52 följande:

    Hej! Är ny inom dert här och kan inte så mycket så frågar er som vet mer.Hade sex under ägglossning några gånger. Oskyddat. Varit illamående och spyttnågra gånger. Fick en blödning som varade i två dagar. Det var jättelite så gjorde gravtest och den visade negativt. Köpte ett för tidigt gravtest för ville kolla fem dagar innan mens. Fick mens den23-24december.gjorde testet kanske fel men det var den jag hade hemma och den visade negativt. Kan man göra ett sånt test efter mensen om det är ett tidigt test?eller kommer den visa fel då? Har ägglossning nu den 4/1igen och följer ägglossningskalendern. Hade oskyddad sex 2/1. Är konstant trött och har noll energi. Hur ska man testa ? Vill ha barn. Är 26år.


    Jag fattar inte riktigt. Varför tar du gravtest efter mensen? Får du mens så är du ju förmodligen inte gravid.

    Testet kommer inte att visa fel efter mensen.

    Om du har ägglossning imorgon så får du väl vänta i några veckor innan du testar för graviditet nästa gång.
  • Frågarerområdochtips

    För att jag brukar ha mens fyra fem dagar och nu var det bara två dagar. Jag tänkte testa innan menaen så köpte tidigt test men väntade med att testa ifall jag skulle få mens eller inte haha. Var därför hag testade med ett tidigt test EFter mensen för att jag redan hade det gemma.Tyckte de var konstigt att den varade så kort tid. Därför jag frågar er=)

  • Frågarerområdochtips

    Jo men den blödningen kom dagen innan beräknad mens i normala fall men varade bara i två dagar istället för fyra fem som den.annars brukar vara.enligt ägglossnings/menskalenderappen så har jag haft oskyddad sex vid ägglossning men jag vet inte om det stämmer och hur mycket man kan lita på den för den räknar ju ut allt automatiskt baserat på menscykeln osv.tack för svar

  • Vevoz

    Har du passerat BIM? Annars kan det vara för tidigt

    Att må illa o känna sig spyfärdig så fort är knappast gravidrelaterat.

Svar på tråden Nidblödning 2dagar.sex vid ägglossning och negativt gravtest.