• Lachiquita

    Undersköterska lön

    Har precis blivit färdigt usk, jag och en bekant har fått timanställning, hon fick mera i timme än mig trots att hon hade noll erfarenhet. Inget av oss fick förhandla.

    Har jobbat över 7 år inom vård. Är så besviken , kan nån förklara vrf kan det blir så? Hon är några 3 år yngre än mig, kan detta spelar roll?

  • Svar på tråden Undersköterska lön
  • Spanguolis

    Kanske jobbar i en större stad där lönerna är högre?

    Om det är samma by/stad så kanske var det extrem behov just när hon sökte? 

    Jag jobbar med löner på ett stort företag och kan säga att lönerna brukar vara ungefär samma för samma tjänster, men kan även skilja sig lite, helt utan någon anledning, tyvärr... 

    Två Månadslöner


  • Anonym (Usk)

    Ingen aning varför, men jag är utbildad undersköterska och jobbat betydligt längre än andra timmisar. Outbildade utan erfarenhet har fått betydligt bättre. Då tyckte ändå chefen att jag var ?mycket utbildad? vid anställning. Ingen chans till förhandling. Kommun i ett nötskal.

  • Anonym (Emmis)

    Om ni upplever att ni har för låg lön ska ni kontakta facket! De kan hjälpa till.

    Jag har samma lön som en nyutbildad uska men så har jag jobbat i många år och med mycket ansvar, min lön är dock alldeles för låg för jobbet jag gör då jag arbetar som en utbildad. Då känns det jobbigt när andra uskor som kan mindre än mig får mycket högre lön, men jag förstår ju varför. Utbildning ska ge bättre betalt, men de bör ju även kolla på arbetsinsatsen.

Svar på tråden Undersköterska lön