• anonym123456789

Är rädd för missfall igen

Jag blev gravid för ett halvår sen, fick reda på det ganska tidigt, i vecka 6, så jag ringde till barnmorska och skrev in mig. Samma dag jag var där på samtal fick jag missfall. Jag fick reda på här om dagen att jag är gravid igen, går in i v. 6 imorgon. Men vågar inte skriva in mig hos barnmorskan denna gången. Kan man vänta att skriva in sig tills det är dags för ultraljud? om graviditeten fortsätter denna gången.. Det var så jobbigt att ringa dem o säga att man inte längre var gravid.

• Svar på tråden Är rädd för missfall igen
  • cleoeme

Jag väntade till att jag var i vecka 8 innan jag skrev in mig efter mitt missfall. Den graviditeten gick bra :)

• anonym123456789
    cleoeme skrev 2020-01-03 21:20:05 följande:

Jag väntade till att jag var i vecka 8 innan jag skrev in mig efter mitt missfall. Den graviditeten gick bra :)

Okej men då är det alltså ingen stress? Står överallt att man ska skriva in sig så fort som man vet, men då kan man alltså vänta..?
  • cleoeme
    anonym123456789 skrev 2020-01-03 21:27:23 följande:

Okej men då är det alltså ingen stress? Står överallt att man ska skriva in sig så fort som man vet, men då kan man alltså vänta..?

Ja man kan vänta hur länge man vill eftersom det är frivilligt att gå till mödravård. Men vill du göra kub så skriv in dig innan vecka 9 så de hinner boka dig :)
  • Daphodil

Det är väl bra att göra det senast v 10 eller så, om du vill göra KUB. Annars ingen stress alls.

• ankan6

När jag fick missfall skickade jag bara ett meddelande till min mottagning via mina vårdkontakter online! Visste att jag inte behövde komma in om jag ej kände av några problem efteråt, och tyckte det kändes för jobbigt att ringa.

Svar på tråden Är rädd för missfall igen