• Tjohej

    Inte ett endaste litet plus??

    Jag är så frustrerad. Är inne på IVF nr 2 och har hittills gjort fem embryoåterföringar totalt (både färsk och frys) men det händer INGENTING. Inte minsta lilla plus.

    Vi har oförklarad barnlöshet och varje gång får vi höra att det ser så fint ut med slemhinna, embryon, ägg och allt. All vårdpersonal är så himla optimistiska, vilket såklart är trevligt, men det börjar också oroa mig att de inte är det minsta oroliga.

    Kanske är det jag som haft för höga förväntningar på hur snabbt det ska gå? Men är det inte konstigt att jag inte fått ett enda litet plus?

  • Svar på tråden Inte ett endaste litet plus??
  • UndrandeSökare
    Tjohej skrev 2020-01-04 03:59:02 följande:

    Jag är så frustrerad. Är inne på IVF nr 2 och har hittills gjort fem embryoåterföringar totalt (både färsk och frys) men det händer INGENTING. Inte minsta lilla plus.

    Vi har oförklarad barnlöshet och varje gång får vi höra att det ser så fint ut med slemhinna, embryon, ägg och allt. All vårdpersonal är så himla optimistiska, vilket såklart är trevligt, men det börjar också oroa mig att de inte är det minsta oroliga.

    Kanske är det jag som haft för höga förväntningar på hur snabbt det ska gå? Men är det inte konstigt att jag inte fått ett enda litet plus?


    Beklagar att du bara fått minus. Jag skulle rekommendera dig att be dina läkare att du får göra en hysto. Problemet kan vara i livmodern trots allt. Man ser inte allt med ultraljud. Vid hysto blir man vanligtvis sövd och man går in i livmodern via sludan med en liten kamera och filmar därinne, samt tar bort saker som kan förhindra implantation.

    Fråga också din läkare om du kan få kortisontabletter utskrivna att ta inför nästa försök. Det kan öka chansen att det fäster genom att det lugnar kvinnans immunförsvar (som annars kan försöka stöta bort embryot).
Svar på tråden Inte ett endaste litet plus??