Hjälp, jag blir galen snart
Vill nån hjälpa mig att reda lite i tankarna?
Jag har ett barn via IVF sedan tidigare och utredningen vi gjorde innan dess visade inget fel på någon av oss. Nu väntar vi på syskonförsök och har under tiden gjort ett naturligt försök och använt ÄL-stickor. Jag brukar känna ett hugg i magen runt ÄL (som jag då räknar dag 1) och sedan går det alltid 13 dagar och sen kommer mensen (dagen efter dag 13) om ni förstår hur jag menar. Ibland kommer hugget två dagar i rad men jag räknar alltid efter första dagen och det stämmer alltid.
19/12 fick jag positivt på ÄL-stickan.
20/12 fick jag positivt på ÄL-stickan och kände även hugget i magen.
21/12 fick jag negativt på ÄL-stickan men kände igen ett hugg i magen.
22/12 såg det ut som en ny LH-stegring fast inte riktigt så starkt som de två andra (se bild). Igen ett hugg i magen.
Vi hade rejält med sex alla dessa dagar med god marginal. Idag är det dagen efter dag 13 från sista hugget och ingen mens och negativt graviditetstest. Vad händer. Kan jag vara gravid? Känner små stickningar i tjejmagen och i brösten. Känns igen från min första graviditet men har blivit lurad en miljon gånger. Enligt första hugget är det ju några dagar över BIM redan men varför testar jag då negativt? Har testat negativt när jag kissat lite för tätt inpå varandra vid en annan graviditet (som slutade i missfall) så jag undrar om jag är låghormonare.. HJÄLP!