• Anonym­ous12
    Sat 4 Jan 2020 20:31
    1317 visningar
    5 svar
    5
    1317

    Bebis syrebrist?

    Hej!

    Jag har lite smått panik.. jag är i v 17 och har inte vågat ha sex sen jag blev gravid.

    Men igår så hade jag det, å körde då bl.a. Missionären.. mannen är typ 190 lång å väger en del.. jag är liten 160.. när han va ovanför mig så blev det ju ett rätt så stort tryck på min mage. Det gjorde inte ont eller så, men det va obehagligt stundvis..

    min moderkaka ligger framåt å eftersom barnet får sin syre därifrån så oroar jag mig att bebisen fått syrebrist?? Vilket i sin tur kan leda till fosterskador å funktionsnedsättning.. panik när jag tänker på detta å kan inte riktigt släppa det..

    kanske e de min gravidnojja å oroar mej i onödan.. men vill gärna ha lite lugnande kommentarer.. helst... hade vart nice

  • Svar på tråden Bebis syrebrist?
  • Anonym (Ingen fara)
    Sat 4 Jan 2020 20:32
    #1

    Så tidigt i graviditeten är det ingen fara, en bekant till mig blev misshandlad och sparkad både i rygg och mage runt den veckan och bebisen klarade sig fint.

  • Anonym (?)
    Sat 4 Jan 2020 20:37
    #2

    Det finns en bra grundregel kring graviditet och sex. Gör det som känns bra, känns det inte bra eller på något sätt obehagligt, sluta.

    Med det sagt så är du bara i v17 så just vid detta tillfället är det nog bara dina nojor som talar. Sent i graviditeten behöver du ta hänsyn till magen på ett annat sätt

  • Anonym (Mage)
    Sat 4 Jan 2020 21:21
    #3

    Jag sov på mage igenom båda mina graviditeter, vilket var helt ofarligt enligt barnmorskorna. Så då borde lite tryck från din sambo under sex vara lika ofarligt det!

    (Alltså enda till förlossning sov jag på mage.....)

  • Anonym (NP)
    Sat 4 Jan 2020 21:35
    #4

    Nej, det är inte farligt. Ingenting kan hända. Du kan börja oroa dig om du skulle vara med i en bilolycka eller om du slår dig väldigt hårt i magen.

  • Sun 5 Jan 2020 07:22
    #5

    Är i vecka 16 å i så fall så skulle min bäbis vara död nu så mycket sex som vi har haha sluta nojja över inget

Svar på tråden Bebis syrebrist?