• MrsTi

    Vecka 23 med molvärk/konstig känsla efter sammandragningar

    Hej! Tänkte fråga er kloka människor om råd innan jag ringer och stör förlossningen.. Jag är gravid med mitt tredje barn och är i vecka 22 + 4.. Jag har haft tidiga sammandragningar den här graviditeten men som inte känts mer än att magen blir hård.. Igår kväll efter en hyfsat hektiskt dag med handling/städ/kalas Osv la jag mig på soffan vid 19 tiden och då satte sammandragningarna igång.. Men efter någon timme kändes de annorlunda och mer spännande/mensvärksliknande känsla samtidigt som sammandragningarna kom.. Och de avslöjare varandra konstant i stort sett..

    Men jag hade inte så ont så jag blev orolig liksom utan mer konstaterade att de kändes konstigare och mer molande/LÄTT mensvärk.. Detta klingade av vid 02 tiden så jag somnade men idag har jag en konstig känsla i nederdelen av magen, jag kan inte ens förklara det men det känns liksom molande heeela tiden och nästan uppblåst..? Blandat med liknande sammandragningar som igår men inte lika frekventa.. Kan det vara typ träningsvärk efter gårkvällen blandat med möjligen lite foglossning och växtvärk typ?

    Inte haft några problem med föregående barn utan de har kommit BF + 13 och + 7 så det känns ju inte som något sådant som är på G liksom.. Gisses vilken lång historia det blev men vad tror ni? Kan det vara träningsvärk/växtvärk/foglossning?

  • Svar på tråden Vecka 23 med molvärk/konstig känsla efter sammandragningar
  • Ebo88

    Det kan ju vara vad som helst och det kan vara helt normalt men jag hade personligen valt att kolla upp det på förlossningen så att inte tappen skulle vara påverkad och/eller kanske lämna urinodling hos barnmorska nästa vecka för att se så att det inte är någon infektion.

    Detta pga jag har fött för tidigt men som sagt - det kan vara helt normalt också.

  • Februari16

    Att dina första barn har fötts fullgångna är ingen garanti för att det tredje ska göra det. Det kan vara nåt helt normalt som sammandragningar/växtvärk men tycker absolut att du ska kolla upp det! Ett begynnande värkarbete i vecka 22 är inte att leka med...

Svar på tråden Vecka 23 med molvärk/konstig känsla efter sammandragningar