• Anonym (Trysil)

    Lämnat partner för ny

    Finns det någon här inne som gjort det? Hur gick det och fanns det barn inblandade?

  • Svar på tråden Lämnat partner för ny
  • Anonym (Lilpop)
    Anonym (Trysil) skrev 2020-01-05 19:16:50 följande:

    Finns det någon här inne som gjort det? Hur gick det och fanns det barn inblandade?


    Mitt ex gjorde det, barnet vet inte om att hen har skaffat en ny. Men själv barnet tog skilsmässan väldigt hårt och mår dåligt vissa dagar och funderar kring mycket om varför mamma och pappa inte bor ihop.

    Vissa dagar går det bra och vissa dagar så är det hjärtskärande. Gråter

    Själv så tog jag det väldigt hårt också när hen bestämde sig för att vilja skiljas.

    Rekommenderas inte alls från mina erfarenheter. Barnet tar mer skada än vad man tror.
  • Anonym (Trysil)

    Hur gammal är barnet och var det längesen ni separerade?

  • Anonym (ooo)
    Anonym (Lilpop) skrev 2020-01-07 17:31:46 följande:
    Mitt ex gjorde det, barnet vet inte om att hen har skaffat en ny. Men själv barnet tog skilsmässan väldigt hårt och mår dåligt vissa dagar och funderar kring mycket om varför mamma och pappa inte bor ihop.

    Vissa dagar går det bra och vissa dagar så är det hjärtskärande. Gråter

    Själv så tog jag det väldigt hårt också när hen bestämde sig för att vilja skiljas.

    Rekommenderas inte alls från mina erfarenheter. Barnet tar mer skada än vad man tror.
    Fast det beror ju på. Beklagar att det blev så för dig/er men jag vet också barn som tyckt det var bra att föräldrarna delade på sig, så du kan inte så spiksäkert uttala dig om hur barn tar skada av en skilsmässa. 
  • Anonym (Lilpop)
    Anonym (Trysil) skrev 2020-01-07 19:34:57 följande:

    Hur gammal är barnet och var det längesen ni separerade?


    4 år sedan, barnet var nästan 5 år då allt hände
    Anonym (ooo) skrev 2020-01-07 19:36:40 följande:
    Fast det beror ju på. Beklagar att det blev så för dig/er men jag vet också barn som tyckt det var bra att föräldrarna delade på sig, så du kan inte så spiksäkert uttala dig om hur barn tar skada av en skilsmässa. 
    Men detta är enligt mina erfarenheter som jag delar med, självklart så kan det även påverkas positivt för andra barn.

    Men det här är vad jag har upplevt iallafall när det gäller mitt barn och även hört från Mormor/morfar/farmor/farfar att dom upplever precis som jag. Jag är väldigt uppmärksam på mitt barn, jag ser hen är mår dåligt. Gråter
  • Anonym (OM)

    Om man träffar en ny under sitt pågående förhållande så är det bästa att avsluta det gamla innan man inleder något med den nya och att man absolut inte låter barnet träffa den nya innan man är säker på att det håller. 

    Visst kan man träffa personen på neutral mark som en vän, om man kan hålla sig till enkom vänskapliga saker för barn fattar mer än man tror. Men att presentera personen som mammas/pappas nya för fort är sällan bra. 

  • Anonym (Wakeup)
    Anonym (Lilpop) skrev 2020-01-07 17:31:46 följande:
    Mitt ex gjorde det, barnet vet inte om att hen har skaffat en ny. Men själv barnet tog skilsmässan väldigt hårt och mår dåligt vissa dagar och funderar kring mycket om varför mamma och pappa inte bor ihop.

    Vissa dagar går det bra och vissa dagar så är det hjärtskärande. Gråter

    Själv så tog jag det väldigt hårt också när hen bestämde sig för att vilja skiljas.

    Rekommenderas inte alls från mina erfarenheter. Barnet tar mer skada än vad man tror.
    Du låter barnet fundera, mycket, kring detta.
    Det är ditt ansvar, barnet ska inte behöva tänka på detta. Det är tortyr.
  • Anonym (C)

    Om två vuxna bråkar och inte har det bra är det bäst för alla att separera barnen mår inte bra av det heller så alla skilsmässor är inte dåliga för barnen.

  • Anonym (J)

    Fy vad vidrigt beteende. Stackars barn som har så svekfull och omoralisk förälder.

  • Anonym (Trysil)
    Anonym (J) skrev 2020-01-26 09:45:55 följande:

    Fy vad vidrigt beteende. Stackars barn som har så svekfull och omoralisk förälder.


    Ja bättre att stanna kvar i en icke kärleksfull relation och visa sina barn att de alltid ska stanna till varje pris oavsett hur olyckliga de är, eller?

    Omoraliskt? Har aldrig varit otrogen men kom du med pekpinnar om det känns bättre för dig. Du är ju ändå anonym.
Svar på tråden Lämnat partner för ny