• Anonym (Orolig för cancer)

Förändringar på levern!

Min mamma åkte in till sjukhuset pga smärta i magen och orkeslöshet.

Fick göra en CT röntgen som visade förändring på levern.

Läkaren sa att förändringarna ser inte ut som typiskt cancer och även blodprover var ?bra?

Fick tid till ul om 2 v och Koloskopi inom 4 v.

Fruktansvärd väntan på en ev cancerdiagnos!!

Vi är så rädda för cancer!

Någon som haft förändring på levern och kan lugna oss lite?

I detta läget vill jag bara söka vård privat åt henne för snabbare besök. Kan man det? Isf. Någon klinik som är att rekommendera?

• Svar på tråden Förändringar på levern!
  • Anonym (Kristoff)

Morfar hade just sådana förändringar. Efter 4-6 månader (lååånga väntetider) kom de fram till att det bara var godartade tumörer. Då han är 82 år hade han nästan själv beställt kistan men nu dröjer det nog ett tag till iaf .

Läste om att vid levercancer så har man väldigt ofta höga levervärden. I detta fall såg allt ok ut.

• Anonym (32åring)

Jag fick göra en skiktröntgen för en annan sak och då såg dom en förändring på levern. Dom sa att den såg godartad ut men fick göra ultraljud för att titta närmare. Läkarn sa att det var som ett godartat kärlnystan på levern...som är vanligt förekommande, men att många inte vet om det. Är levervärden bra,så är det nog ingen fara.

• Anonym (Fettlever?)

Om levern är förstorad kan det vara fettlever. Det är ofta ofarligt.

Tydligen var det 2 ?cystor? dom såg på röntgen, han tyckte de inte såg ut som tumörer men ville gå vidare med ul.

Svar på tråden Förändringar på levern!