• Anonym (L.R)
    Sun 5 Jan 2020 21:25
    3793 visningar
    19 svar
    19
    3793

    avbrutet samlag 2 gånger i rak, risk för graviditet?

    Hej på er!


    Det är som så att jag hade avbrutet sex på min ägglossning. Det är den metoden vi kör på, och det har fungerat bra (dock har vi nog aldrig legat på just min ägglossning med denna metod tidigare). Men som sagt har det fungerat bra, men just denna gång körde vi 2 gånger på raken, vilket får mig lite fundersam. Kan jag ha blivit gravid? Har ju läst att risken för graviditet av försats är ytterst liten, men just eftersom han inte sköljde sin snopp innan vi körde igen? 


    Så min fråga, har någon vart med om liknande och blivit gravid? 


    Suttit och googlat i timmar, men inte blivit något klokare, blir ju galen! 

  • Svar på tråden avbrutet samlag 2 gånger i rak, risk för graviditet?
  • Anonym (Ja)
    Sun 5 Jan 2020 21:29
    #1

    Det är 20 % risk att bli gravid vid avbrutet samlag. Jag har blivit det och även en kompis till mig.

  • Anonym (Ja)
    Sun 5 Jan 2020 21:32
    #2

    Risken för att bli gravid vid avbrutet samlag är verkligen inte "ytterst liten". Det är en seglivad myt.

    nyheter24.se/nyheter/forskning/871768-farligt-dra-ut-sex

    "En studie visade att hela 33 procent av de medverkande kvinnorna körde med avbrutet samlag minst en gång i månaden. Och 22 procent av kvinnorna i studien blev gravida efter att ha använt sig av den riskabla metoden."

  • Anonym (Japp)
    Sun 5 Jan 2020 21:51
    #3

    Samlag mellan olika kön innebär en risk för graviditet, trodde jag dom flesta visste?

    Kan lova att det är många människor som blivit till på det sättet du beskriver.

  • Sun 5 Jan 2020 21:51
    #4

    Andra gången är det stor risk .... kan var spermier i försats.

  • Sun 5 Jan 2020 21:51
    #5

    Andra gången är det stor risk .... kan var spermier i försats.

  • Anonym (L.R) Trådstartaren
    Sun 5 Jan 2020 22:19
    #6
    Anonym (Ja) skrev 2020-01-05 21:29:49 följande:

    Det är 20 % risk att bli gravid vid avbrutet samlag. Jag har blivit det och även en kompis till mig.


    Okej, får väl se om mensen kommer eller inteGlad
    Anonym (Ja) skrev 2020-01-05 21:32:19 följande:

    Risken för att bli gravid vid avbrutet samlag är verkligen inte "ytterst liten". Det är en seglivad myt.

    nyheter24.se/nyheter/forskning/871768-farligt-dra-ut-sex

    "En studie visade att hela 33 procent av de medverkande kvinnorna körde med avbrutet samlag minst en gång i månaden. Och 22 procent av kvinnorna i studien blev gravida efter att ha använt sig av den riskabla metoden."


    Det är dock inte alla som har spermier i försatsen, och det vill ju mycket till att det ska vara en såpass stor mängd sperma så ägget blir befruktat... 


    Anonym (Japp) skrev 2020-01-05 21:51:01 följande:

    Samlag mellan olika kön innebär en risk för graviditet, trodde jag dom flesta visste?

    Kan lova att det är många människor som blivit till på det sättet du beskriver.


    Det skulle inte vara hela världen om det skulle bli en graviditet i detta fall, vill väl mest veta va jag ska tro och hoppas på Så ja, det förstår jag att det alltid är en risk, men vill som sagt veta om folk varit med om de själva. 
    Pinotage skrev 2020-01-05 21:51:51 följande:

    Andra gången är det stor risk .... kan var spermier i försats.


    Ja, det är väl andra gången som gör mig mest fundersam... 
  • Anonym (Ja)
    Sun 5 Jan 2020 22:22
    #7
    Anonym (L.R) skrev 2020-01-05 22:19:55 följande:

    Okej, får väl se om mensen kommer eller inteDet är dock inte alla som har spermier i försatsen, och det vill ju mycket till att det ska vara en såpass stor mängd sperma så ägget blir befruktat... 

    Det skulle inte vara hela världen om det skulle bli en graviditet i detta fall, vill väl mest veta va jag ska tro och hoppas på Så ja, det förstår jag att det alltid är en risk, men vill som sagt veta om folk varit med om de själva. Ja, det är väl andra gången som gör mig mest fundersam... 


    "Så pass stor mängd sperma så ägget blir befruktat"

    Det krävs endast EN spermie för att ägget ska bli befruktat, den enda spermien kan finnas i försatsen.
  • Anonym (Ja)
    Sun 5 Jan 2020 22:23
    #8

    Vill du bli gravid?

  • Anonym (Japp)
    Sun 5 Jan 2020 22:30
    #9

    Ja, det finns folk här som gjort barn på det sättet, bland annat jag.

    Trodde jag hade koll, drog ut innan utlösning men icke, några spermier smet.

    Men ,som för dig, var ingen fara med en graviditet.

  • Anonym (L.R) Trådstartaren
    Sun 5 Jan 2020 22:43
    #10
    Anonym (Ja) skrev 2020-01-05 22:22:41 följande:
    "Så pass stor mängd sperma så ägget blir befruktat"

    Det krävs endast EN spermie för att ägget ska bli befruktat, den enda spermien kan finnas i försatsen.
    Det krävs flera spermier för att kunna tränga igenom skalet på ägget, därför behövs det fler än en. 
  • Anonym (Ja)
    Sun 5 Jan 2020 22:44
    #11
    Anonym (L.R) skrev 2020-01-05 22:43:26 följande:

    Det krävs flera spermier för att kunna tränga igenom skalet på ägget, därför behövs det fler än en. 


    Nej! Var har du fått det ifrån?
  • Anonym (L.R) Trådstartaren
    Sun 5 Jan 2020 22:46
    #12
    Anonym (Ja) skrev 2020-01-05 22:23:05 följande:

    Vill du bli gravid?


    Ja, så som jag skrev tidigare så gör det ingenting ifall det skulle sluta med en graviditet. Vi hade egentligen tänkt att vänta till efter sommaren med att försöka, men blir det så blir det. :) 
  • Anonym (L.R) Trådstartaren
    Sun 5 Jan 2020 22:49
    #13
    Anonym (Japp) skrev 2020-01-05 22:30:13 följande:

    Ja, det finns folk här som gjort barn på det sättet, bland annat jag.

    Trodde jag hade koll, drog ut innan utlösning men icke, några spermier smet.

    Men ,som för dig, var ingen fara med en graviditet.


    Där ser man! :) Får se om det blir ett plus eller inte, känns ju inte helt omöjligt...
  • Anonym (Japp)
    Sun 5 Jan 2020 22:51
    #14

    Det märker du ...ler

  • Anonym (Anony­m)
    Sun 5 Jan 2020 23:01
    #15

    Spermier kan leva i upp till sju dagar i vaginan så om ni bara har avbrutit precis i samband med ägglossningen men haft fullständiga samlag dagarna innan är risken rätt stor.

  • Anonym (Ja)
    Sun 5 Jan 2020 23:18
    #16
    Anonym (L.R) skrev 2020-01-05 22:46:02 följande:

    Ja, så som jag skrev tidigare så gör det ingenting ifall det skulle sluta med en graviditet. Vi hade egentligen tänkt att vänta till efter sommaren med att försöka, men blir det så blir det. :) 


    Varför drar han ut den då?
  • Anonym (L.R) Trådstartaren
    Mon 6 Jan 2020 01:01
    #17
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-05 23:01:59 följande:

    Spermier kan leva i upp till sju dagar i vaginan så om ni bara har avbrutit precis i samband med ägglossningen men haft fullständiga samlag dagarna innan är risken rätt stor.


    Nej, vi kör alltid med avbrutet, så det va inte riktigt det jag menade. 


    Anonym (Ja) skrev 2020-01-05 23:18:31 följande:
    Varför drar han ut den då?

    Av precis den anledningen jag skrev. 

  • Anonym (Man)
    Tue 7 Jan 2020 11:42
    #18

    Det är antagligen andra gången som är största risken i och med att det kan finnas sperma kvar i urinröret. Att han inte tvättade sig efter första gången spelar kanske ingen större roll om han sprutade "utanför" nånstans? De gånger vi har använt avbrutet har vi alltid kört bara en gång eftersom jag inte kan fortsätta. Frun hade tidigare en pojkvän som kunde flera gånger i rad, men han var alltid noga med att inte fortsätta en gång till under de ganska långa perioder som de använde avbrutet.

  • Anonym (..))
    Wed 26 Feb 2020 10:06
    #19

    Chansen finns. Gör ett graviditetstest och kolla.

Svar på tråden avbrutet samlag 2 gånger i rak, risk för graviditet?