• Elqu20

    Relationsproblem

    Vet verkligen inte vad jag ska göra, känner mig så tom och ledsen. Har haft ett bråk med sambon ikväll, ofta när han blir arg flyger det elaka ord ur munnen på honom. Mest att jag är en sur j*vla hagga, att han ska lämna mig mm så fort jag reagerar på något.!Det var värre i början av förhållandet, mest då med alkohol inblandad (5 år tillsammans) då jag kunde få höra att exempelvis var ful, fet, h*ra, sl*yna, värdelös och väldigt mycket mer tsaker, samt att han kunde bli hotfull. Det värre har dock inte hänt på ett tag men det ligger kvar inom mig från alla år, vilket gör att även de inte lika elaka sakerna känns. Problemet är att han är helt känslokall när jag väl tar upp att jag blir ledsen, vänder på det till att jag hatar honom och vill göra slut, går i försvarsställning, förminskar det jag känner genom att han tycker jag är löjlig, skrattar när jag gråter med mera. Han verkar inte kunna erkänna att han gör fel. Har knappt bett om förlåtelse genuint någon gång. Om han har betett sig på ett sätt som gör att jag reagerar är det jag som ska ändra mig. Det känns som att prata med en vägg och det är fruktansvärt frustrerande, han har medgett att han tycker det är jobbigt att prata. Vi har aldrig kunnat prata och jag har börjat tagit upp detta med honom nu. Trots det jag skriver är det bara en del av vårt liv och jag älskar honom annars och vi har det bra tillsammans också. Vet inte vad jag ska göra? Kan familjeterapi hjälpa? Någon som varit i samma situation? Hur löser man det?

  • Svar på tråden Relationsproblem
  • erikaABC

    Ja, du ska kontakta familjerådgivning. Beställ tid. Vägrar han följa med så går du dit själv. Du behöver någon att prata med. Och du visar honom att det är allvar.

Svar på tråden Relationsproblem