• Mon 6 Jan 2020 09:09
    516 visningar
    7 svar
    7
    516

    Gravid och vet knappt ut eller in.

    Hej!

    För 2 dagar sedan fick jag veta att jag var gravid (5 veckor om jag räknat rätt) första känslan vart jag jätte glad och likaså min fästman, första tanken var såklart att behålla. Men nu 2 dagar senare mår jag sååå dåligt, jag vet inte alls vad jag ska göra. Jag blev gravid för 6 månader sedan, samma känslor där, blev jätteglad men sedan blev jag så otroligt deprimerad att det slutade med abort och det kändes som det bästa just då.

    I drygt 3 månaders tid så har jag längtat efter att få ett barn, både jag och min fästman. Och nu när jag b väl är gravid så ifrågasätter jag allt. Min fästman vill inget annat en att behålla men finns där för mig oavsett beslut.

    Jag känner bara är detta rätt? Hela mitt liv kommer ta slut. Inget jag gjort innan kommer gå att göra nu.

    Jag är förövrigt 24 år gammal, bor hemma hos mamma med min fästman och har inget jobb. Min fästman har dock heltidsjobb.

    Att bo hemma hos mamma utan jobb skrämmer mig otroligt, herregud jag kan väll inte ta in ett barn i det livet?!

    Snälla hjälp :(

  • Svar på tråden Gravid och vet knappt ut eller in.
  • Sarah8­89
    Mon 6 Jan 2020 10:19
    #1

    Har du hunnit utbilda dig? Hur länge har du varit arbetslös?

  • Mon 6 Jan 2020 10:27
    #2
    Sarah889 skrev 2020-01-06 10:19:41 följande:

    Har du hunnit utbilda dig? Hur länge har du varit arbetslös?


    Har ingen utbildning, arbetslös cirka 4 mån nu.
  • Sarah8­89
    Mon 6 Jan 2020 10:39
    #3

    Behåll säger jag. Det finns dem med betydligt sämre förutsättningar som skaffat barn, ni fixar det!

  • Mon 6 Jan 2020 10:55
    #4
    Sarah889 skrev 2020-01-06 10:39:38 följande:

    Behåll säger jag. Det finns dem med betydligt sämre förutsättningar som skaffat barn, ni fixar det!


    Åh.. tror du det ?.. allt man hör nu för tiden är att för att ha barn ska man ha en lön på minst 30.000 , en villa , fast jobb.. ja allt.. så känner mig så jävla dålig.
  • Mon 6 Jan 2020 11:04
    #5

    Är också gravid, är 26 år gammal. Bor med killen, har ingen stor eller dyr utbildning men drömmer om att starta eget under föräldraledigheten.

    Har ingen villa, är inte så rik. Får okej lön på mitt heltidsjobb.

    Du klarar det!

  • Mon 6 Jan 2020 11:48
    #6
    Vevoz skrev 2020-01-06 11:04:33 följande:

    Är också gravid, är 26 år gammal. Bor med killen, har ingen stor eller dyr utbildning men drömmer om att starta eget under föräldraledigheten.

    Har ingen villa, är inte så rik. Får okej lön på mitt heltidsjobb.

    Du klarar det!


    Grattis! Du har ju åtminstone jobb, antar att din kille också har det, och ni bor i eget. Allt det vill jag också ha
  • Anonym (Mia)
    Mon 6 Jan 2020 12:04
    #7

    En graviditet är nio månader. Du är i vecka fem. Om du lägger manken till så kan du ordna ett jobb innan barnet föds. Vad får du för stöd från arbetsförmedlingen i ditt jobbsökande? Du är ung och bör få aktivitetsersättning efter att ha varit inskriven (och aktiv) i tre månader. Inte mycket pengar, men alltid något. Du har också möjlighet till praktik som kan leda till arbete. Visa ditt barn att båda föräldrarna jobbar Och med jobb/inkomst blir det lättare att få en lägenhet. Jag tror på dig

Svar på tråden Gravid och vet knappt ut eller in.