• oliviaheterjaag

    Är jag fortfarande gravid? Hjälp!

    Hej!


    Den 20/11 fick vi göra en abort pga fostret tyvärr inte hade några hjärtslag. Var då i vecka 8+4 och fick göra en medicinsk abort i hemmet. Var fruktansvärt! Vi såg den lilla kroppen så jag är 110% säker på att det kom ut. 
    Fick med gravtest hem som skulle tas den 20/12 men jag var dum, stressad över den kommande julen, slarvig och fortfarande i sorg så glömdes detta bort. Ville bara lägga det bakom mig och att det en dag skulle visa neg skulle bli som ett kvitto på att det verkligen var borta. Otroligt dumt. 


    Igår slogs jag av det då vi kom hem från julsemestern och jag hittade testet i badrummet. Jag tog det och gissa vad - Positivt! Svagt, men ändå positivt.
    Vi har haft kondom varje samlag utom ett. (Då han inte kom i mig heller och jag vet man kan bli gravid ändå men vad är oddsen, detta var ca 1,5 vecka sedan) 


    Min fråga är- kan ett gravtest visa positivt sju veckor efter abort? Jag slutade blöda för ca 1,5 vecka sedan. Jag har försökt ringa gyn men de har tyvärr stängt idag pga röd dag. 
    Bifogar bild på testet!


    Tack på förhand för alla svar!

  • Svar på tråden Är jag fortfarande gravid? Hjälp!
  • meicc

    Kan vara hormonrester eller så är du gravid igen och får ta ställning till en ev ny abort igen. BM borde kolla dina nivåer. Ta ett test till om några dagar så ser du om det blir starkare, men jag hade bett om en akuttid.

  • xnfsm

    I vecka 8 är fostret typ 1-2 cm väl, tänker att det kan vara svårt att se att allt kommit ut. Jag har gjort medicinsk abort några gånger och då har jag fått info om att det kan bli rester kvar och man i värsta fall får göra det igen. Men jag har också blivit gravid ganska tidigt efter en abort, typ några veckor.

    Däremot riskerar du infektion om du har sex efter abort, tror man ska vänta typ en månad eller något. Men det kanske ni gjorde iofs.

    Beklagar det tråkiga som hänt er. Lycka till!

    Kram

Svar på tråden Är jag fortfarande gravid? Hjälp!