• Pluppa

    Latensfasen?

    Hej!

    Är gravid i v 37 (36+2) omföderska och inatt vaknade jag med världens magknip kl 01 så fick springa på toa, efter det kunde jag inte somna om och har under hela natten haft svaga värkar som kommit av och till.. På morgonen runt 8 blev dem starkare och kom med ca 6min intervall å höll i sig till kl 11 sen försvann dem och två h senare började jag känna av molvärk igen som höll i sig i ca 40 min för att sen avta igen å nu har jag inga känningar igen lite mensvärk bara som mol lite... Vad tror ni kan det vara något på gång? Tycker de e konstigt att de försvinner så.. Har ju känt av förvärkar tidigare men de har inte varit så här "kraftiga" eller suttit i så länge.

  • Svar på tråden Latensfasen?
  • milly98

    med andra barnet åkte jag in till förlossning för jag trodde vattnet sipprade (men hon sa det var flyttningar bara fräscht) men i vilket fall så hade jag regelbundna sammandragningar på ctg men inte så smärtsamma... fem dagar tog det innan det drog igång på riktigt, då tog det kanske 12 timmar från första värken tills bebisen kom :)

Svar på tråden Latensfasen?