• malinef

    Gravid eller ej?

    Hej, jag och min sambo har försökt bli gravida läääänge. Vi har många gånger trott att jag varit gravid men nej.

    Nu är min mens försenad 10 dagar och jag har symtom för graviditet, såsom hunger, trötthet, kissignödig konstant, molande värk i magen (idag mer som mensvärk), illamående till och från och uppsvälld mage. Igår kväll hade jag lite rosa flytningar och även till och ifrån idag, vid ett tillfälle var det mer blodaktigt men ändå inte som mens.

    Tror ni att det är att mensen är på g eller kan jag faktiskt äntligen vara gravid?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-01-06 19:19
    Värt att tillägga att min mens har varit sen tidigare

  • Svar på tråden Gravid eller ej?
  • malinef

    Självklart ska jag ta ett gravtest men ville bara höra vad folk tror, då min mens varit sen tidigare och jag då fått falska förhoppningar :/

  • malinef

    Självklart ska jag ta ett gravtest men ville bara höra vad folk tror, då min mens varit sen tidigare och jag då fått falska förhoppningar :/

  • malinef

    Självklart ska jag ta ett gravtest men ville bara höra vad folk tror, då min mens varit sen tidigare och jag då fått falska förhoppningar :/

  • malinef

    Självklart ska jag ta ett gravtest men ville bara höra vad folk tror, då min mens varit sen tidigare och jag då fått falska förhoppningar :/

  • malinef

    Självklart ska jag ta ett gravtest men ville bara höra vad folk tror, då min mens varit sen tidigare och jag då fått falska förhoppningar :/

  • malinef

    Självklart ska jag ta ett gravtest men ville bara höra vad folk tror, då min mens varit sen tidigare och jag då fått falska förhoppningar :/

  • Pimpinellan

    Egentligen kan mensen inte vara försenad utan att man är gravid. Äl styr när mensen kommer och har man haft äl, men inte blivit gravid får man ovillkorligen mens när man ska. Lutealfasen ändras nämligen inte. Däremot kan man ha senare mens än vanligt, men då beror det antingen på att man inte haft äl öht eller också senare äl än vanligt.

    Och som svar på frågan- ja, du kan självfallet vara gravid. Har man haft samlag kan man rent teoretiskt vara det oavsett om man försökt i 2 månader eller 20 år. Utifrån symptom siar jag dock aldrig om huruvida folk är gravida eller inte. PMS, magsjuka, inbillning, andra sjukdomar kan ge liknande symtom nämligen. Men jag håller en tumme!

    Ta ett test imorron!

  • Vevoz

    Illamående kommer oftast inte så fort. Gravidsymptom är ofta samma som pms.

    Testa så vet du säkert

Svar på tråden Gravid eller ej?