• Lovisa1

    Berätta för svärmor

    Om allt går som det ska får jag och min sambo vårt första barn i september. Det är även sambons mamma första barnbarn och skulle vilja berätta för henne på ett roligt och annorlunda sätt.

    Vill ni komma med tips och idéer? :D

  • Svar på tråden Berätta för svärmor
  • Mortiscia80

    Om hon handarbetar (sticka/virka alltså) kan ni hitta ett gulligt mönster på barnkläder och ge med kommentaren "En sån här kommer vi att behöva nästa höst, vi skulle bli jätteglada om du ville hjälpa oss med det", och garnet till så klart :)

  • Ellifant

    Hej!

    När vi vänta vår son berätta vi genom att slå in en napp med en liten lappa där det stod... Hej! farmor o farfar, kan ni spara denna till mig när jag kommer i augusti / baby Svensson. Den var väldigt uppskattad.

    Denna gången har vi köpt en tröja där det står.. jag ska bli storebror. Så får vi se om de lägger märke till det.

    Älskar att berätta på roliga sätt :)

  • Vevoz

    Vi gav en bukett med blommor, o ett kort där det stod "till farmor från mig, mamma o pappa". Ganska enkelt men fint. Hon började gråta, hennes första barnbarn o min mammas fjärde

  • Lovisa1
    Ellifant skrev 2020-01-08 13:10:43 följande:

    Hej!

    När vi vänta vår son berätta vi genom att slå in en napp med en liten lappa där det stod... Hej! farmor o farfar, kan ni spara denna till mig när jag kommer i augusti / baby Svensson. Den var väldigt uppskattad.

    Denna gången har vi köpt en tröja där det står.. jag ska bli storebror. Så får vi se om de lägger märke till det.

    Älskar att berätta på roliga sätt :)


    Åååh tack för tipset detta blir det nog! :)
  • JoemisoL

    Man kan skicka eller överlämna ett kort med en födelsedagsinbjudan ettårskalas (till BF plus ett år).

    En födelsedagsinbjudan till BF (anonym) la jag i vår brevlåda när jag skulle berätta för bebisens pappa. Adress var samma adress som sjukhusets, men han förstod ändå inte, utan först dagen efter plockade han upp inbjudan igen och började fråga mig om vi känner någon som fyller jämt runtt det datumet... Till sist sa jag ?det är nog bara du och jag som är inbjudna? och då trillade polletten ner ????????

  • Bestemor

    Min son skickade en bild från första ultraljudet via whatsapp och frågade om jag visste vad det var ????

    Det var faktiskt ett kul sätt att få veta att jag skulle bli farmor ?

Svar på tråden Berätta för svärmor