• Mon 6 Jan 2020 22:20
    523 visningar
    6 svar
    6
    523

    Igångsättning

    I okt 2018 kom min lilla ängladotter. Hon kom i v41+6, hade blodproppar i moderkakan vilket resulterade i att hon fick syrebrist och sen dog. Vi hade försökt i över 3år.. nu är jag iallafall gravid igen i v35 och ska på förlossningssamtal nästa vecka ang igångsättning. Min bm på mvc säger att jag borde få igenom en igångsättning i senast v38 men att de borde också gå att få igenom v37. Så de är de jag hoppas på såklart. Känslorna är ju upp och ner. Kommer inte riktigt kunna slappna av förräns bebis är ute och skriker.

    Jag har fruktansvärd foglossning och förvärkar från helvetet..

    Nu till min fråga, är det någon som blivit igångsatt i v37 just pga smärtorna?

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Igångsättning
  • Mon 6 Jan 2020 23:51
    #1

    Ingen?

  • Anonym (S)
    Tue 7 Jan 2020 00:03
    #2

    Jag blev igångsatt med tredje barnet i 37+6 p.g.a. rädsla. Hade ju ont som fan av foglossningen, men det var min rädsla jag tryckte på för att få igenom igångsättningen. Region västmanland bor jag i. Bor du i Stockholm lär du inte få några bekymmer att bli beviljad!

  • Tue 7 Jan 2020 11:32
    #3

    Jag tillhör Borås.. jag har ju varit inne på ett samtal redan men hon va helt emot allt. Fick sen veta att hon tydligen är.värst av dem.. så ska ju in igen.hoppas jag blir lyssnad på denna gången

  • Tue 7 Jan 2020 11:32
    #4

    Jag tillhör Borås.. jag har ju varit inne på ett samtal redan men hon va helt emot allt. Fick sen veta att hon tydligen är.värst av dem.. så ska ju in igen.hoppas jag blir lyssnad på denna gången

  • Tue 7 Jan 2020 11:32
    #5

    Jag tillhör Borås.. jag har ju varit inne på ett samtal redan men hon va helt emot allt. Fick sen veta att hon tydligen är.värst av dem.. så ska ju in igen.hoppas jag blir lyssnad på denna gången

  • Wed 8 Jan 2020 00:52
    #6
    Hej,

    jag blev igångsatt med min som i vecka 37+0 i mars i år (Stockholm). Jag hade extrem huvudvärk som gjorde att jag inte kunde sova vilket blev anledningen till igångsättningen. Dock ville de att tappen skulle vara riktad åt rätt håll/mognat lite för att godkänna det. På kontrollen var den helt omogen så de gjorde en hinnsvepning direkt som gjorde susen! De tänkte skicka hem mig för en ny tid i vecka 38+0 men jag bad dem undersöka mig igen då jag fick kraftig mensvärk nästan direkt, och då hade jag öppnat mig 3 cm. Så jag fick min igångsättning vecka 37+0. Stort lycka till!
Svar på tråden Igångsättning