• Anonym (Förvirrad)

    Kommit över men saknar ex

    Ett år har gått sedan jag och mitt ex gjorde slut. Det var jobbigt men jag kom över det och grät inte mer. Var inte ledsen över det eller när han blev tillsammans med en ny väldigt kort efter. Kände ingenting, var och är helt okej med det. Han var en dålig pojkvän och jag är glad över att det tog slut.

    Men jag saknar honom fortfarande. Även fast vi inte passade ihop och inte hade det bra. Jag saknar det som var, vårt hem, hans närhet. Jag kan börja gråta så fort jag bara tänker på när han kramade mig.

    Jag tog på mig en tröja idag som jag hade när vi var ihop och jag blev jätteemotionell. Mina ögon tårades för det kom plötsligt över mig och jag kände mig så nära honom på något sätt, nära vår kärlek. Och jag började sakna honom igen. Och jag gråter när jag skriver detta.

    Varför är det såhär? Jag har aldrig känt såhär för någon innan och jag kan verkligen inte förstå? Jag har kommit över honom, jag tycker inte ens om honom mer och jag tänker inte på honom. Varför känner jag mig fortfarande så nära honom ibland och varför saknar jag så ibland?

  • Svar på tråden Kommit över men saknar ex
  • Anonym (jul)

    Du saknar kanske det som kunde varit. Lever du aktivt liv? Har du börjat dejta än? Fyller du ditt liv med andra människor och kul aktiviteter så kommer du sakna honom allt mindre och vips så har du hittat någon som får det att pirra till i magen igen.

  • Anonym (???)

    Först skriver du: Du kom över det, du grät inte mer. Sedan i nästa stycke skriver du att du kan börja gråta bara du tänker på när han kramade dig. När du tog på en tröja (inte ens hans tröja utan en av dina egna!) fick du tårar i ögonen. 

    I sista stycket skriver du att du inte tänker på honom - hur går det ihop med det som står innan? 

    Ser du icke-logiken i vad du har skrivit? 

    Du har obearbetade känslor som du inte erkänner för di själv att du har. 

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (???) skrev 2020-01-07 08:06:50 följande:

    Först skriver du: Du kom över det, du grät inte mer. Sedan i nästa stycke skriver du att du kan börja gråta bara du tänker på när han kramade dig. När du tog på en tröja (inte ens hans tröja utan en av dina egna!) fick du tårar i ögonen. 

    I sista stycket skriver du att du inte tänker på honom - hur går det ihop med det som står innan? 

    Ser du icke-logiken i vad du har skrivit? 

    Du har obearbetade känslor som du inte erkänner för di själv att du har. 


    Om man är trög som du kanske man uppfattar det så ja.

    Såklart menar jag att jag inte gråtit och hulkat sådär som man gör efter att ens förhållande tar slut igen. Jag känner en skillnad på när det sorgearbetet tog slut och på den andra sorgen. Det är vad jag inte kan förstå och därav inlägget. Sorgen efter vårt förlorade förhållande tog slut och jag grät inte mer på ett bra tag. Men det kommer över mig ibland fastän jag kan gå veckor utan att tänka på honom. Och även när jag påminns av honom ibland är jag oberörd.
  • Anonym (me)

    Kanske känner du dig bara ensam? Man kan ju sakna närheten, fysiska kontakten, mentala stödet, kärleken, etc även om man inte saknar personen man fick den från... du hittar säkert någon ny som kan ge dig allt det igen. 

  • Anonym (Förvirrad)

    Ja jag kanske känner mig ensam. Samtidigt så känner jag att vi hade ett speciellt band. Och såfort jag är i staden vi bodde i eller gör något som vi gjorde/påminns av honom känner jag mig ledsen och saknar. Jag kan fortfarande känna hans närhet fast vi inte pratar eller ses övh.

    Det är konstigt att tänka på att vårt hem vi bodde i inte är mitt längre.

    Jag har dock sett han och hans nya tjej i en affär och jag blev inte sårad. Jag kände ingenting. Ändå kan jag inte komma över de här känslorna.

  • Anonym (Five)

    Googla på five stages of grief, kanske kan stämma in på det du går igenom? Det är ju också en typ av sorgearbete.

  • Anonym (Jo)
    Anonym (Five) skrev 2020-01-15 12:07:06 följande:
    Googla på five stages of grief, kanske kan stämma in på det du går igenom? Det är ju också en typ av sorgearbete.
    Intressant
  • Anonym (*)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2020-01-07 08:24:36 följande:
    Om man är trög som du kanske man uppfattar det så ja.

    Såklart menar jag att jag inte gråtit och hulkat sådär som man gör efter att ens förhållande tar slut igen. Jag känner en skillnad på när det sorgearbetet tog slut och på den andra sorgen. Det är vad jag inte kan förstå och därav inlägget. Sorgen efter vårt förlorade förhållande tog slut och jag grät inte mer på ett bra tag. Men det kommer över mig ibland fastän jag kan gå veckor utan att tänka på honom. Och även när jag påminns av honom ibland är jag oberörd.
    Och där försvann empatin för dig...
Svar på tråden Kommit över men saknar ex