• chefensrum

    hur ofta tänker en kvinna på att vara otrogen?

    Har svårt att tänka mig att det är vanligare att män har fantasier om andra, det måste väl vara jämnlikt i tankarna hos kvinnor med

  • Svar på tråden hur ofta tänker en kvinna på att vara otrogen?
  • Anonym (Anonym)

    Först kanske du ska klargöra vad du egentligen frågar om. Undrar du hur ofta en kvinna tänker på att vara otrogen eller hur ofta en kvinna fantiserar om andra män?

    En kvinna som behandlas illa tänker generellt väldigt mycket oftare på att vara otrogen än en kvinna som är nöjd.

    Sexuella fantasier är dock vanligare.

  • Anonym (Anonym)
    Men hur ofta tänker vi på det då? De undersökningar som finns varierar. En visar att män tänker på sex 34 gånger per dygn, det vill säga mer än två gånger per vaken timme, jämfört med 19 gånger för kvinnor. En annan tyder på att det är betydligt mer sällan än så, bara någon gång per dag, men oavsett så går det inte att hitta en enda studie som visar det motsatta; att kvinnor tänker oftare på sex än män.

    https://www.expressen.se/halsoliv/sa-ofta-tanker-man-och-kvinnor-pa-sex/
  • chefensrum

    jag tror att undersökningen i så fall bygger på hur kvinnor är. synsättet är nog lika!

  • Anonym (Man 30)

    Min sambo tänker (fantiserar) ofta om att hon är otrogen, gör sexuella saker med hantverkare, någon på jobbet mm. Att jag vet det är för vi är öppna mot varandra och pratar högt och lågt. Lika så har jag med sånna föreställningar i huvudet. Ingen av oss är intresserade av annat än varandra.

    Tror absolut kvinnor har fantasier om andra. Men det allt som oftast stannar just där.

    Sen kan jag tänka mig att benägenheten att vara otrogen är större om det ligger och pyr sånna tankar i bakhuvudet.

    Skulle det ske så beror det nog på faktorer som, dåligt sexliv, dålig samvaro. Jah, andra omständigheter helt enkelt.

    I mitt fall är vi trygga med varandra, öppna, skrattar och har smekmånad än efter 5 år.

  • Anonym (sådär)

    Tja, med tanke på att kvinnor gått om männen vad gäller otrohet i Sverige så fantiserar väl de MINST lika ofta som männen.

  • Anonym (nej)
    chefensrum skrev 2020-01-07 13:58:09 följande:

    Har svårt att tänka mig att det är vanligare att män har fantasier om andra, det måste väl vara jämnlikt i tankarna hos kvinnor med


    Det beror väl på vad du menar med "vanligt"? 

    Jag tänker inte alls på att vara otrogen, skulle jag aldrig vara. Däremot kan jag fantisera utifrån erotiska noveller jag har läst, och använder tankarna som bränsle när vi ska ha sex. Jag fantiserar alltså inte om riktiga män. 
  • enable007
    Anonym (Lw) skrev 2020-01-08 12:40:39 följande:

    Varje dag.


    Komsi komsi :P
  • Anonym (Agora)

    Jag fantiserar om andra män i perioder. Det brukar hända när jag generellt är mer sugen (typ någon slags hormonpåslag måste det vara). Under dessa perioder tänker jag också mer på sex, onanerar mer och tänker också på vad min man och jag gjorde ?igår kväll? - det blir som flashbacks - och sen skenar fantasin iväg. Tänker alltså mycket mer på min man i dessa perioder samtidigt som snyggingar jag ser på stan.

    Jag kanske har fantiserat om grav otrohet med 3 andra män under vårt 17-åringa förhållande. En hantverkare som är så snygg, trevlig, bra och pålitlig, en på mitt jobb som har så fina ögon och är superintellektuell och en som jag träffade ute i somras - vi hade så jäkla kul och dansade hela natten. De snuskigaste fantasierna gäller hantverkaren faktiskt. Han på mitt jobb vill jag egentligen inte ligga med, så de fantasierna handlar mest om att han kysser mig och jag frågar vad fan han gör... Och mannen jag träffade ute skulle jag bara vilja gå ut och klubba med igen och kanske snacka sex med, men inte ligga med heller. Även om jag tänkt tanken. Han från i somras har jag ingen som helst kontakt med såklart.

  • Anonym (sådär)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-07 14:03:32 följande:
    Enligt en omfattande amerikansk undersökning så tänker 54 procent av männen och 19 procent av kvinnorna på sex på varje dag eller flera gånger om dagen.

    https://www.aftonbladet.se/relationer/a/a2Gar2/sa-ofta-tanker-vi-pa-sex
    Iof inte så förvånande för kvinnor värderar oftast romantik och anspelningar på sex mer än män och män uppskattar värderar sex högre än romantik, så det är väl kanske inte så förvånande att män tänker på sex oftare än kvinnor. Om man däremot skulle omformulera frågan till att "fantisera om att göra något sexuellt/romantiskt med någon annan än din partner" så tror jag det skulle vara jämnare. Otrohet behöver ju inte enbart innebära sex, det finns känslomässig otrohet oxå.
  • Anonym (Agora)
    Anonym (sådär) skrev 2020-01-21 14:00:03 följande:

    Iof inte så förvånande för kvinnor värderar oftast romantik och anspelningar på sex mer än män och män uppskattar värderar sex högre än romantik, så det är väl kanske inte så förvånande att män tänker på sex oftare än kvinnor. Om man däremot skulle omformulera frågan till att "fantisera om att göra något sexuellt/romantiskt med någon annan än din partner" så tror jag det skulle vara jämnare. Otrohet behöver ju inte enbart innebära sex, det finns känslomässig otrohet oxå.


    Tror jag med. Med tanke på vad jag och mina kompisar pratar om så borde det du skriver stämma. Kanske skulle det vara ännu högre siffror... Tex har jag fantiserat om att en kollega ska ta mig i sina armar och kyssa mig - vilket också skulle vara otrohet. Jag vill ju inte detta - men i fantasins värld är allt möjligt.
Svar på tråden hur ofta tänker en kvinna på att vara otrogen?