• elin92

    Vem är pappan till mitt ofödda barn?!

    Hej!

    Jag har panik då jag idag fick reda på att jag är gravid, jag skulle hämt ut p-piller på apoteket och ville testa mig innan jag började med dom. Vips, så kom två streck fram. Köpte ett digitalt som visade 2-3 veckor... Paaaaniiiik...

    Jag och mitt ex gjorde slut strax före jul och på juldagen låg jag med en annan man som rebound.

    Min första mensdag var 7/12, hade 38 dagar lång menscykel mensen innan, något längre än vanligt, brukar snitta på 32. Jag tog ägglossningstest som visade negativt helgen 13-15/12. Enligt appen som jag har fyllt i sedan juli 2017 hade jag ägglossning den 25/12.

    Sista gången jag hade sex med X var 15/12.

    Hade samlag med man Y den 25/12 och 31/12.

    7/1 plussade jag, och enligt clearblue är jag gravid i v 2-3.

    Jag har svårt att tro detta är sant men det är det ju tyvärr, så hjälp mig att räkna ut vem som eventuellt kan vara pappan. Jag kommer att göra abort men tycker vilket som att pappan har rätt att veta.

  • Svar på tråden Vem är pappan till mitt ofödda barn?!
  • viseversa

    Skulle tro kille Y alltså inte exet. Eftersom man räknar graviditeten efter senaste mens så hade det varit exet hade du varit längre gången.

  • Anonym (A)

    X. Clearblue digitalt v. 2-3 motsvarar det vi säger 4-5, det är för tätt inpå y för att det ska ge utslag så det är rent av en omöjlighet.

  • Anonym (N)

    Jag tror absolut på Y, inte exet. 2-3 innebär sedan befruktning. Med tanke på datum för din senaste mens och resultatet på clearblue så skulle jag absolut säga Y. Inte alls omöjligt som någon skrev här innan, enligt clearblue borde du blivit gravid runt juldagen och är då nu i fjärde veckan, då är hcg-hormornet starkt nog att ge utslag så verkligen inte för tidigt.

    Lycka till vad du än bestämmer dig för. Att göra abort kan kännas hemskt men jag har också gjort en för flertalet år sedan och nu har jag familj och barn med en man jag vill vara med, väldigt glad att jag inte behöll det barnet.

  • elin92

    Tack för alla svar! Detta var minsannt påfrestande... hade aldrig anat att jag skulle hamna i denna sits.

    Om X är pappan skulle alltså sperimerna levt i min livmoder i 10 dagar, är detta ens rimligt? Då vid uträkning bör befruktningen skett runt den 25/12..

    Men om Y är pappan borde det inte gett resultat så pass tidigt med tanke på att då är det två veckor sedan jag blev gravid. Samtidigt passar Y bättre in med ägglossningen.

    Vilken soppa!

  • viseversa
    elin92 skrev 2020-01-07 19:44:19 följande:
    Tack för alla svar! Detta var minsannt påfrestande... hade aldrig anat att jag skulle hamna i denna sits.

    Om X är pappan skulle alltså sperimerna levt i min livmoder i 10 dagar, är detta ens rimligt? Då vid uträkning bör befruktningen skett runt den 25/12..

    Men om Y är pappan borde det inte gett resultat så pass tidigt med tanke på att då är det två veckor sedan jag blev gravid. Samtidigt passar Y bättre in med ägglossningen.

    Vilken soppa!
    X är itne pappan och nej dom kan inte leva så länge. 5 HÖGST 6 dagar inte längre. Det är Y som är pappan.
  • viseversa
    elin92 skrev 2020-01-07 19:44:19 följande:
    Tack för alla svar! Detta var minsannt påfrestande... hade aldrig anat att jag skulle hamna i denna sits.

    Om X är pappan skulle alltså sperimerna levt i min livmoder i 10 dagar, är detta ens rimligt? Då vid uträkning bör befruktningen skett runt den 25/12..

    Men om Y är pappan borde det inte gett resultat så pass tidigt med tanke på att då är det två veckor sedan jag blev gravid. Samtidigt passar Y bättre in med ägglossningen.

    Vilken soppa!
    Ja det ger utslag så tidigt. på 2 veckor har man så pass högt hormon i kroppen att det ger utslag på ett test.
  • viseversa
    elin92 skrev 2020-01-07 19:44:19 följande:
    Tack för alla svar! Detta var minsannt påfrestande... hade aldrig anat att jag skulle hamna i denna sits.

    Om X är pappan skulle alltså sperimerna levt i min livmoder i 10 dagar, är detta ens rimligt? Då vid uträkning bör befruktningen skett runt den 25/12..

    Men om Y är pappan borde det inte gett resultat så pass tidigt med tanke på att då är det två veckor sedan jag blev gravid. Samtidigt passar Y bättre in med ägglossningen.

    Vilken soppa!
    Det är väl ingen soppa om du tänkt göra abort? då spelar det ju ingen rolöl vem som är pappan ändå då det inte kommer födas ett barn utav detta. Tycker nog inte ens du behöver berätta faktiskt. Men klart du kan berätta om du vill.
  • elin92

    Tack för alla svar! :)

    Detta är milt sagt en soppa då jag inte vill göra abort, hsr gjort en tidigare i livet och det var inte alls kul. Samtidigt så är X väldigt destruktiv och kommer från en hederskontext där jag verkligen får kämpa att ta mig ur. Han är både våldsam och labil. Ett barn tillsammans med han är därför uteslutet även om jag innerst inne vill ha barnet.

    Y är däremot bra på alla plan, förutom att - han är mycket yngre än mig och inte alls mogen för att bli pappa. Vet faktisk inte ens hur han kommer reagera. Han vill leva livet och jag vill inte hindra honom.

    Samtidigt som jag själv är mitt uppe i en högskoleutbildning och klarar mig definitivt inte själv ekonomiskt då min SGI är alldeles för lång pga studier.

    Även om det är akutellt att göra abort är det inget jag vill, utan ser mera som den enda lösningen.. Min magkänsla säger också att det är Y som är pappan...

  • fjanten
    elin92 skrev 2020-01-07 19:57:25 följande:

    Tack för alla svar! :)

    Detta är milt sagt en soppa då jag inte vill göra abort, hsr gjort en tidigare i livet och det var inte alls kul. Samtidigt så är X väldigt destruktiv och kommer från en hederskontext där jag verkligen får kämpa att ta mig ur. Han är både våldsam och labil. Ett barn tillsammans med han är därför uteslutet även om jag innerst inne vill ha barnet.

    Y är däremot bra på alla plan, förutom att - han är mycket yngre än mig och inte alls mogen för att bli pappa. Vet faktisk inte ens hur han kommer reagera. Han vill leva livet och jag vill inte hindra honom.

    Samtidigt som jag själv är mitt uppe i en högskoleutbildning och klarar mig definitivt inte själv ekonomiskt då min SGI är alldeles för lång pga studier.

    Även om det är akutellt att göra abort är det inget jag vill, utan ser mera som den enda lösningen.. Min magkänsla säger också att det är Y som är pappan...


    Inte för att låta dömande. Eller jo, kanske lite. Men hur tänker du om du har oskyddat sex med två olika män/pojkar när din situation är som den är?
  • Anonym (Sofia1992)

    Det är definitivt killen du låg med på juldagen och nyårsafton som har befruktat dig

  • elin92
    fjanten skrev 2020-01-07 20:00:02 följande:

    Inte för att låta dömande. Eller jo, kanske lite. Men hur tänker du om du har oskyddat sex med två olika män/pojkar när din situation är som den är?


    Med X var det för husfriden..

    Med Y gled kondomen av och sen fortsatte vi ändå, med lagomt mycket alkohol i kroppen den 25/12 och den 31/12 va det avbrutet.

    Alltså, inte allt för genomtänkt. Det kan jag erkänna själv... :)
  • Anonym (Sofia1992)

    Om du redan har bestämt dig för att göra abort och inte ser någon framtid alls med ?y-killen? så måste du inte informera honom, om du inte absolut vill att han ska vara medveten om att du blev gravid. Du säger dels att han är mycket ung och inte mogen ett potentiellt ansvar som förälder och dels att du inte har en aning om hur han kommer att reagera. Oplanerade graviditeter är en chock för både tjejer och killar. Jag vet av egen erfarenhet. Men vi har ju ändå haft en viss tid på oss att smälta och processa vetskapen om graviditeten medan killen får det uppslängt i ansiktet.... Alla killar tar det inte dåligt men är man väldigt ung och framstår som inte vidare mogen så ökar risken rejält att man inte kommer ta ett sånt besked speciellt bra heller.

    Dömer absolut ingen av er, då jag själv varit i dina skor och vet hur lätt det kan hända oavsett hur mycket man lovar sig själv på förhand att aldrig sätta sig i situationen . Jag valde abort den gången. Det var inte på något sätt ett självklart eller ett lätt beslut i stunden. Men för mig var det rätt där och då.

  • Anonym (Kille Y)

    Kille Y är pappan spermier kan inte leva så länge . Jobbigt läge lycka till

Svar på tråden Vem är pappan till mitt ofödda barn?!