• Juliaah

    förlovning på resan

    Hej!. Jag och min pojkvän har varit ihop i 2.5 år. Vi bor inte ihop av olika anledningar men vi är med varandra stort sätt varje dag. Jag och killen ska resa på våran andra resa ihop. Våran första solsemester. Jag älskar han jätte mycket och vi är så kära i varandra. Det blir bättre och bättre för varje dag och vi är lika kära som när vi blev ihop. Jag funderar om att fria till han på resan! om inte han gör det ;) vad tycker ni? Vill inte det ska bli klyschigt! 


    1
  • Svar på tråden förlovning på resan
  • Anonym (@)

    Skippa du den iden och börja med att flytta i hop. Eller måste ni gifta er före ni får bo i hop? Sektmedlemmar?

  • Anonym (Lisa)
    Juliaah skrev 2020-01-07 22:40:22 följande:

    sekt?. De handlar om att han bo litet och vi får inte plats :P


    Hur bo du då?

    Och varför kan ni inte skaffa något större tillsammans?
  • Juliaah

    jag bor med litet. men vi ska hitta något som passar men det är svårt för det är brist på bostäder där vi bor.

  • Rödtjärnens Anna

    Gör det om du är säker på att han själv vill det. Har ni pratat om det förut? Har ni samma syn på giftermål och förlovning? Vill du så köp några leksaksringar eller någon typ av symbol och så väljer ni ringer gemensamt när ni kommit hem.

    Och det där med att flytta ihop innan man förlovar sig är inget måste. Jag och min partner var inte sambos då vi förlovade oss. Vi flyttade ihop då vi fick barn :)

  • Anonym (H)
    Anonym (@) skrev 2020-01-07 22:29:05 följande:

    Skippa du den iden och börja med att flytta i hop. Eller måste ni gifta er före ni får bo i hop? Sektmedlemmar?


    Är du själv medlem i någon sekt där man måste bo ihop?

    Man får vara särbo i Sverige om man vill , visste du inte det? Även om man är gift eller har barn.
Svar på tråden förlovning på resan