Så ensam
Jag har sådan ångest. Hatar att vara ensam. Saknar barnen. Saknar att vara två vuxna..
Gråter o gråter.
Hur klarar ni det? Ibland vill jag bara försvinna.
Jag har sådan ångest. Hatar att vara ensam. Saknar barnen. Saknar att vara två vuxna..
Gråter o gråter.
Hur klarar ni det? Ibland vill jag bara försvinna.
Hej TS! Är svårt att ge råd när man inte har mer information om just din situation. Hur gammal är du? Hur gamla är barnen? Hur många barn? Bor ni nära varandra, du och barnens pappa? Kan du och barnens pappa kommunicera bra om barnen? Jobbar du? Trivs du på ditt jobb? Kompisar? Släktingar (som du gillar att umgås med) som bor nära? Fritidsintressen?
Behöver som sagt veta mer för att kunna ge bra råd känner jag. Kommer inte att kunna svara i kväll då jag måste gå och lägga mig. Kram!
TIPS! Det finns många trådar här på familjeliv som handlar just om separation och ensamhet så om du har tid kanske du kan läsa några av dem för att få tips och råd. Och du, att försvinna gör inget bättre för dina barn! Kram
Hur länge har du varit singel? Det tar tid att vänja sig. Lång tid! Har du någon vän? Någon att ringa?
Om inte... kanske börja med nån hobby där du kan träffa likasinnade?
40. Barnen är 9, 11, 15. Bor ca 2 mil ifrån varandra. Bra kommunikation visst.
Svårt att klara av att bo ensam. Vill inte flytta från huset då det är barnens trygga ställe. Dyrt bara. Ohändig.
Jobbar men trivs inte. Inte fått tag i annat just nu.
Inga intressen. Ingen släkt. Några vänner.
Nej försvinna går inte. Men jag är trasig och orkar inget.
Tar tabletter.
Tack
40. Barnen är 9, 11, 15. Bor ca 2 mil ifrån varandra. Bra kommunikation visst.
Svårt att klara av att bo ensam. Vill inte flytta från huset då det är barnens trygga ställe. Dyrt bara. Ohändig.
Jobbar men trivs inte. Inte fått tag i annat just nu.
Inga intressen. Ingen släkt. Några vänner.
Nej försvinna går inte. Men jag är trasig och orkar inget.
Tar tabletter.
Tack
Du är väl inte ensam?
Du har tre barn och ett arbete samt några väninnor.
Jag har inga vänner, ingen familj eller arbete. Den enda jag pratar med är kassörskan på Ica en gång i veckan, typ.
Jo jag känner mig väldigt ensam.
När barnen inte är hos mig är det tufft.
Ensam i alla beslut.
De jag känner har inte tid..
Jag är inte kompis med nån på jobbet.
Att du känner dig (är) ensam efter en separation är ju inte så konstigt och du är absolut inte ensam att känna så.
Finns många ny separerade här som du kan ta kontakt med och säkert kunna dela mycket med!
Sen är det nog viktigt ibland att "börja om" skaffa nytt liv,boende,grannar osv. Sitta kvar i ett dyrt stort hus för barnen tror vi inte riktigt på men vi säger inte att det är fel för dig.
Hoppas att du kommer på benen och finner lite ny glädje i livet igen.
Stå på dig och sök hjälp när du behöver den....
Du är väl inte ensam?
Du har tre barn och ett arbete samt några väninnor.
Jag har inga vänner, ingen familj eller arbete. Den enda jag pratar med är kassörskan på Ica en gång i veckan, typ.
Vill inte flytta. Det skulle kännas ännu värre att behöva det också.
Ingen på jobbet är nära o det pratas inget om privatliv.
Jag går undan o gråter på toa ofta.
Är krossad. Vet inte hur glädje ska komma tillbaka.
Saknar nån att dela livet med.