• Anonym (?)

Hur tvättar ni er i underlivet/rumpan?

Jag sköljer underlivet och rumpan med vatten vid dusch, tvättar skinkorna och precis vid skåran med tvål men ej ?längre in? runt ändtarmsöppningen eller hur jag ska säga. När jag inte duschar använder jag tvättlappar med vatten fram och ibland i bak och alltid våtservetter, papper och vatten efter nr 2. Kan använda intimtvål någon gång ibland.

Har börjat fundera om jag är ohygienisk som inte drar handen mellan skinkorna och löddrar in med tvål när jag tvättar mig och om det bara är jag som inte gör så? För varje gång jag gör det så får jag klåda och det svider både fram och bak.

Pinsam fundering och inget jag vill fråga mina vänner om precis, haha.

• Svar på tråden Hur tvättar ni er i underlivet/rumpan?
  • Anonym (Tjena)

Vadå? Tvätta underlivet. Så länge livet är bart så är livet underbart :) :)

• Anonym (Tjena)

Eller nä.. så länge underlivet är bart så är livet underbart haha :)

• Anonym (Jill)

Tvättar underlivet med Lactacydtvål, annan tvål gör att det svider!

• Anonym (H)

Jag har inget känsligt underliv och inte heller anus.. Så när jag duschar använder jag helt vanlig duschcreme och tvättar överallt. Duschar jag inte varje dag så använder jag vanlig handtvål och vatten. Använder aldrig intimtvål.

• Anonym (!)

Tvål är ju stort nej för underlivet. Kan rubba balansen helt och hållet då tvål är uttorkande, och kan orsaka mängder med besvär. Ska ni använda nått använd intimtvål. Har jag intimtvål använder jag det, annars sköljer jag med vatten. Något annat ska man inte använda, och överdrivet tvättande är INTE bra.

Jag tvättar mig ungefär som dig ts, men använder inte våtservetter efter nr 2. Torkar mig som man ska göra, vatten om det behövs.

Som sagt, överdrivet tvättande är inte bra för någon kroppsdel, men underliv och de intima zonerna är extra känsliga. Inget överdrivet tvättande eller starka produkter. Kroppen behöver ha sin normala bakterieflora för att må bra.

• Anonym (N)

Gör som du, tvättar bara med vatten. Vill faktiskt inte ens röra där nere då jag tycker det är äckligt, torkar inte ens med handduken mellan benen efter utan tar papper. Använder inte våtservetter heller, bara papper och vatten efter nr två.

• Anonym (40+ kvinna)

Jag tvättar alltid med tvål i rumpan. Intimtvål i slidan varannan dag, annars sköljer jag noga

Svar på tråden Hur tvättar ni er i underlivet/rumpan?