• Wed 8 Jan 2020 09:17
    210 visningar
    1 svar
    1
    210

    Ppillerstopp / Magont

    Slutade med p-piller 30 november

    3/12 får jag magont som håller 3 dagar

    Får dagen efter min sista ?p-piller mens?

    6/1 kommer smärtorna tillbaka och jag mår dessutom illa och måste gå från jobbet. Temp 37,9 på kvällen så på gränsen till feber. 8/1 kommer en mindre blödning. Nu har jag bara ont i magen.

    Magvärken gör ont mitt i magen, vid mensvärk förr brukade jag få ont i äggstockarna. Kan det bli såhär efter p-piller stopp (ätit ca 10 år) att smärtorna förändras? Hur var det för er?

  • Svar på tråden Ppillerstopp / Magont
  • Wed 8 Jan 2020 09:37
    #1
    Roxwell skrev 2020-01-08 09:17:18 följande:

    Slutade med p-piller 30 november

    3/12 får jag magont som håller 3 dagar

    Får dagen efter min sista ?p-piller mens?

    6/1 kommer smärtorna tillbaka och jag mår dessutom illa och måste gå från jobbet. Temp 37,9 på kvällen så på gränsen till feber. 8/1 kommer en mindre blödning. Nu har jag bara ont i magen.

    Magvärken gör ont mitt i magen, vid mensvärk förr brukade jag få ont i äggstockarna. Kan det bli såhär efter p-piller stopp (ätit ca 10 år) att smärtorna förändras? Hur var det för er?


    Jag slutade med p-piller efter att ha ätit i ca 15 år. Blödning kom som vanligt efter sista pillret sen kändes det dock som träningsvärk i hela mellangärdet i stort sett hela månaden tills den riktiga mensen kom. Efter det har det rullat på med vanlig mensvärk och regelbundna blödningar.
    Åt du piller hela tiden? Eller hade du bortfallsblödning 1 gång/månad? Det kanske varierar mellan olika piller hur det känns efteråt.. Ont mitt i magen hade inte jag, mer äggstockar och livmoder. Men ring och prata med en barnmorska om du är orolig. Hellre en gång för mycket än för lite :) Annars får du säkert ont i magen av att gå och vara orolig, lycka till!
Svar på tråden Ppillerstopp / Magont