• Annahojsa

    Hjälp

    Hej.

    Vet att de finns tusen trådar om detta men blir inte klokare ändå.

    Jag har mer eller mindre haft alla symptom (ca 15v nu) man kan ha vid en graviditet, men testar negativt. Vet att man kan va gravid ändå. Va hos Bm i november -19 för att se om hennes test gav något annat resultat, men va också negativt. Bestämde ändå att ta ut min p-stav ifall jag har ett liv i magen.

    Testa nya test idag då symtomen kvarstår men negativt.

    Och då jag haft p-stav så har jag inte inte haft nån menscykel att följa, då den uteblir helt.

    Vet ju att de finns kvinnor som testar negativt men ändå är gravida (sällsynt med de händer)

    När jag håller in min mage så är där en bula



    Bild med blå bh tagen 27 november 19

    Bild med röd bh tagen 12 december 19



    Bild med vit tröja tagen 4 januari.

    Ingen vc vill hjälpa mig, inte ens för att ta ett ynka blodprov på hcg nivå.

    Hade tänkt åka till gyn.mott idag men vill inte åka dit själv och ingen mer än ev pappan, pappans syster och min bästa vän vet om detta. Och min bästa vän är för dålig för att få följa med (smittorisk).

    Jag vet inte vad jag ska tro. Tvivlar på skengraviditet då jag inte har eller haft önskningar om barn. Men skulle jag nu va gravid så är de ju något jag tänker behålla.

    Nån med erfarenhet av detta som kan ge stöd råd eller en förklaring?

  • Svar på tråden Hjälp
  • Annahojsa
    Annahojsa skrev 2020-01-08 12:13:44 följande:

    Hej.

    Vet att de finns tusen trådar om detta men blir inte klokare ändå.

    Jag har mer eller mindre alla symptom (ca 15v nu) som man kan ha vid en graviditet, men testar negativt. Vet att man kan va gravid ändå. Va hos Bm i november -19 för att se om hennes test gav något annat resultat, men va också negativt. Bestämde ändå att ta ut min p-stav ifall jag har ett liv i magen.

    Testa nya test idag då symtomen kvarstår men negativt.

    Och då jag haft p-stav så har jag inte inte haft nån menscykel att följa, då den uteblir helt.

    Vet ju att de finns kvinnor som testar negativt men ändå är gravida (sällsynt med de händer)

    När jag håller in min mage så är där en bula

    Bild med blå bh tagen 27 november 19

    Bild med röd bh tagen 12 december 19

    Bild med vit tröja tagen 4 januari.

    Ingen vc vill hjälpa mig, inte ens för att ta ett ynka blodprov på hcg nivå.

    Hade tänkt åka till gyn.mott idag men vill inte åka dit själv och ingen mer än ev pappan, pappans syster och min bästa vän vet om detta. Och min bästa vän är för dålig för att få följa med (smittorisk).

    Jag vet inte vad jag ska tro. Tvivlar på skengraviditet då jag inte har eller haft önskningar om barn. Men skulle jag nu va gravid så är de ju något jag tänker behålla.

    Nån med erfarenhet av detta som kan ge stöd råd eller en förklaring?


  • Annahojsa
    Vevoz skrev 2020-01-08 14:28:09 följande:

    Jag troligen inte graviditet nej, matallergi? Ibs?


    Nej. Fullt frisk i övrigt.
  • Sommarskuggan

    Nej det är inte möjligt att vara gravid och ändå få negativa graviditetstest. Har du mens som vanligt? Magen ser bara lite mullig ut eller kanske otränad.

  • Vevoz

    Tror ändå inte du är gravid om du efter så lång tid, månader, inte får ett plus. Sök hjälp så slipper du oroa dig

  • Vevoz

    Tror ändå inte du är gravid om du efter så lång tid, månader, inte får ett plus. Sök hjälp så slipper du oroa dig

Svar på tråden Hjälp