• aaai1im3

    Tog ut spiralen under mens, fick riklig mens två dagar efter?

    Hejsan! 

    Tog ut min spiral den fjärde, hade då mens. Mensen avtog efter det och sen den sjätte började jag få riklig blödning som fortfarande håller i sig. Är det också mens? Och om man vill bli gravid och funderar på när man kommer ha ägglossning, vilket datum ska man utgå ifrån? Det första eller det andra? Längtar verkligen såååå himla mycket efter att få barn och speciellt nu när jag blöder, haha. 

    Så är det någon som vet hur det ligger till? Hade Mirena, hormonspiral förresten. 

  • Svar på tråden Tog ut spiralen under mens, fick riklig mens två dagar efter?
  • Anonym (Tess)

    Tog oxå ut min spiral och började blöda typ direkt, men blödde som en kran i 3 veckor. Läkaren sa att allt ska lixom ut och man kan blöda mer.

    Vissa får äl direkt och vissa kan det dröja flera månader för. Personligen så väntade jag till jag fått en riktig mens, hade precis min första äl (tog test)

    Så ska jag ha mena igen om ca 14 dagar.

    Så mitt råd, vänta med att räkna tills efter nästa mens, blir lättare :)

  • Tigu

    Hej! Jag tog ut min spiral i mitten på oktober fick mens nån vecka senare och loggade det i appen och sen två veckor senare när min app hade egentligen hade sagt att jag skulle få mens så fick jag mens igen, så antar att det är vanligt med blödning..

    min cykel har (nog) blivit bra direkt, känner av när jag har äl osv

  • aaai1im3
    Tigu skrev 2020-01-08 19:58:29 följande:

    Hej! Jag tog ut min spiral i mitten på oktober fick mens nån vecka senare och loggade det i appen och sen två veckor senare när min app hade egentligen hade sagt att jag skulle få mens så fick jag mens igen, så antar att det är vanligt med blödning..

    min cykel har (nog) blivit bra direkt, känner av när jag har äl osv


    Okej, tack för svar.
Svar på tråden Tog ut spiralen under mens, fick riklig mens två dagar efter?