• tila

    När slutade era bebisar äta på natten?

    Som rubriken lyder Glad
    Gjorde ni något aktivt för att få bebisen att sluta äta på natten eller hände det bara "av sig självt"?

  • Svar på tråden När slutade era bebisar äta på natten?
  • Lica92

    Jag gav han nappen när han vaknade. Vi hade redan börjat trappa ner mycket på dagen så tror han insåg också att det inte fanns mycket till mjölk kvar ( ammade) så för våran del va det över på 1natt typ. Nu vet inte ja ifall eran tar napp men testa tex och natta om bara. Ifall det funkar. ????

  • tila
    Lica92 skrev 2020-01-08 20:20:21 följande:

    Jag gav han nappen när han vaknade. Vi hade redan börjat trappa ner mycket på dagen så tror han insåg också att det inte fanns mycket till mjölk kvar ( ammade) så för våran del va det över på 1natt typ. Nu vet inte ja ifall eran tar napp men testa tex och natta om bara. Ifall det funkar. ????


    Skönt att det gick så smidigt :) hur gammal var han då? Och hur många gånger per natt åt han innan dess?

    Min är fem månader nu... somnar ca 19, vaknar ca 23, 03 och 06 för att äta och vaknar för dagen ca 08. Han är ju fortfarande ganska liten så det är väl inte så konstigt kanske. Vill mest höra hur andra haft det så att man kanske kan se en liiiten ljuspunkt :) ska prova med nappen när han är nere på något enstaka uppvaknande per natt!
  • Lica92

    Han vaknade faktiskt relativt ofta varannan till var tredje timme. Vi sluta helt när han va typ 8månader ????

    Ja precis han är ju liten fortfarande. Jag hade ju räknat med att sluta vid typ 6 månader och ge han flaska och mat men han totalt vägrade ersättning och flaska.

    Blir inte alltid som man tänkt så blev förvånad att de gick så smidigt. ????

  • fjanten

    Nr 1 var ca en månad - då behövde vi inte längre väcka honom för att mata.

    Nr 2 var över 2 år. Dock vaknade jag bara till och satte in bröstet i munnen på henne, så det var inte särskilt jobbigt.

    Nr 3 blir två månader nästa vecka, sover hela nätter.

  • tila
    fjanten skrev 2020-01-08 21:59:25 följande:

    Nr 1 var ca en månad - då behövde vi inte längre väcka honom för att mata.

    Nr 2 var över 2 år. Dock vaknade jag bara till och satte in bröstet i munnen på henne, så det var inte särskilt jobbigt.

    Nr 3 blir två månader nästa vecka, sover hela nätter.


    Oj så olika det kan vara! Skönt för er med hela nätter redan nu :)
Svar på tråden När slutade era bebisar äta på natten?