Äta mat som stått framme 4 timmar? Grqvid
Jag undrar om det går att äta mat som stått framme 4 timmar? Hade jag inte varit gravid hade jag inte brytt mig, men i o med graviditeten så vill jag inte slänga i mig bakterier. Vad hade ni gjort?
Jag undrar om det går att äta mat som stått framme 4 timmar? Hade jag inte varit gravid hade jag inte brytt mig, men i o med graviditeten så vill jag inte slänga i mig bakterier. Vad hade ni gjort?
Beror på vilken mat det är. Men överlag- nä, det hade jag nog inte gjort.
Vad är det för mat och hur har den förvarats när den stått framme? Har djur kunnat äta utav den? Finns det fullt med flugor där den stått? ... Med vänlig hälsning, Pentra
Korvstroganof och ris är det som vart tillagad idag och lagd i matlådor, men matlådorna ställdes in i kylen efter 4 timmar. Vi har en katt men hon är så kräsen så tror knappast hon vart i maten samt att locken låg tvärs över matlådorna.
Beror på vilken mat det är. Men överlag- nä, det hade jag nog inte gjort.
Är själv gravid (vecka 23) och skulle ha ätit det utan att oroa mig. :)
Nej. Jag skulle inte chansa. Bakterietillväxten sätter igång direkt och visst, en halvtimme eller så hade jag kanske övervägt att äta men inte efter flera timmar.
Är själv gravid (vecka 23) och skulle ha ätit det utan att oroa mig. :)
Livsmedelsverkets riktlinjer för nedkylning är att maten ska ha kylts ned till under 8 grader inom 6 timmar. :)
Livsmedelsverkets riktlinjer för nedkylning är att maten ska ha kylts ned till under 8 grader inom 6 timmar. :)