• Anonym (Vildetilde)

Vad kan godisråttan äta för godis?

Om man är en godisråtta som vill fortsätta äta godis men ändå gå ner i vikt (eller åtminstone inte gå upp) vilken sort ska man välja då?

Om vi räknar på att man äter 100 gram godis.

Har druckit cola varje dag men det tog jag bort med start från idag. Men som sagt, mest godis för minst kalorier; vad ska jag välja?

• Svar på tråden Vad kan godisråttan äta för godis?
  • Aniiee

Fluffigt godis...

Men egentligen så borde du kanske tänka om lite. Istället för att tänka lite kalorier i maximalt antal godis/vikt, så kanske du skulle tänka mycket njutning i litet format. Köp något dyrt och fint om du ska köpa. Gör en insats och laga eget godis. Du kommer äta mindre för att du har mer respekt för pengarna/din insats. 

Kanske. Jag vet ju inte hur du funkar....

I have a growing lack of disgust for you
  • Anonym (Johanna)

Popcorn och ostbågar brukar jag äta när jag räknar kalorier. Förhållandevis stor mängd till antalet kalorier. Brukar bli nöjd på en portion ostbågar, 35g.

• Anonym (Johanna)

Popcorn och ostbågar brukar jag äta när jag räknar kalorier. Förhållandevis stor mängd till antalet kalorier. Brukar bli nöjd på en portion ostbågar, 35g.

• scanmia

Riktigt mörk choklad - en liten bit ger stor tillfredsställelse. Äter du den med några nötter så blir det ännu mäktigare. Ganska kaloririkt men samtidigt väldigt nyttigt och mättande.

• Anonym (Vildetilde)
    Aniiee skrev 2020-01-08 21:56:24 följande:
    Fluffigt godis...

Men egentligen så borde du kanske tänka om lite. Istället för att tänka lite kalorier i maximalt antal godis/vikt, så kanske du skulle tänka mycket njutning i litet format. Köp något dyrt och fint om du ska köpa. Gör en insats och laga eget godis. Du kommer äta mindre för att du har mer respekt för pengarna/din insats. 

Kanske. Jag vet ju inte hur du funkar....
    Fluffigt godis?? Laga eget godis vet jag inte ens hur man gör. Vad tänkte du på mer specifikt?
    Anonym (Johanna) skrev 2020-01-08 22:00:51 följande:
    Popcorn avskyr jag för det fastnar i tänderna men ostbågar är gott. Vet du ungefär hur mycket kalorier det är i det och hur mycket är 35 gram? En liten skål?
    nnnnnnnn skrev 2020-01-08 22:02:40 följande:
    sockerfritt?
    Tänkte på det också men gillar inte konstgjorda ämnen så jag föredrar renare och att äta mindre om nöden kräver.

• Anonym (Vildetilde)
    scanmia skrev 2020-01-08 22:08:02 följande:
    Riktigt mörk choklad - en liten bit ger stor tillfredsställelse. Äter du den med några nötter så blir det ännu mäktigare. Ganska kaloririkt men samtidigt väldigt nyttigt och mättande.
    Det kanske är en vanesak men mörk choklad är hemskt, sån där 75%. Nötter är kanske ett bra alternativ då man får i sig en del nyttigheter åtminstone men man får bara äta en handfull väl? Om du råkar veta?
  • MsM84

Det beror ju på vad du gillar och hur villig du är att kompromissa. Det finns ju t ex tweek som lågkalorigodis, vill du ha mer vanligt så vingummin, skumgodis. Håll dig långt borta från chokladen!

• Anonym (Ugglan)

Godisråttan kan äta sega råttor som innehåller ca 340 kcal / 100g och dricka cola zero som innehåller inga kalorier

• Aniiee
    Anonym (Vildetilde) skrev 2020-01-08 22:09:16 följande:
    Fluffigt godis?? Laga eget godis vet jag inte ens hur man gör. Vad tänkte du på mer specifikt?
    Anonym (Johanna) skrev 2020-01-08 22:00:51 följande:

Egentligen vad som helst. Det är ganska lätt att göra sitt eget godis. Bara att faktiskt baka en helt vanlig chokladkaka själv har de flesta jag träffat mer respekt för och vill njuta längre av än en som är köpt i mataffären. 

Hey, du kanske ska göra en grej av det. Lära dig att göra eget godis....

*går och tar en hemlagad knäck...*
    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden Vad kan godisråttan äta för godis?