• Idaa86

    Någon mer med bf nu i dagarna?

    Vore spännande att följas åt dessa dagar som är kvar! Har bf imorrn 9/1 men räknar starkt med att gå över tiden då jag gjorde det med det första barnet. Har än så länge bara sammandragningar och förvärkar, men inget regelbundet dessvärre.

  • Svar på tråden Någon mer med bf nu i dagarna?
  • Emmissss

    Jag har bf den 16e så snart 7 dagar! Kom delar av slemproppen förra torsdagen men ännu inga tecken, typiskt*

  • Elda86

    Hade bf den 4 och börjar bli otålig :) Det är andra barnet och med första satte det igång tio dagar innan så det känns som om jag varit gravid en halv evighet

  • josefiina

    Har BF 14/1 men fick sonen 39+1 och det skulle bli inatt isåfall. Det lär ju inte hända men nu tänker jag ändå att det kan hända närsom. Känner inget som kan förbereda mig på att det kommer hända snart men det gjorde jag inte förra gången heller. Sååå spännande!

  • Dittenodatten

    Har fått lite olika bf datum vid varje ul men enligt RUL 17/1

    Fick första barnet i v.37/38 2010

    Andra barnet i v.42 2013

    V.40 på lördag med nr 3 och inga tecken på att de skulle närma sig heller.

    Hoppas lite smått på en helg bebis då vi har långt till BB (1h minst) och barnvakten bor i grannbyn.

    Lagom nervöst då nr 2 föddes med räserfart helt utan förvarning.

  • Idaa86

    Kul att vi är ett gäng!

    Ja, Idag har jag varit gravid i 40 veckor.. känns som en hel evighet.! Har hormonerna utanpå kroppen och har haft lite varannan dag med riktiga dalar och dippar. Ska till bm idag och då ska vi diskutera en ev. igångsättning som jag hoppas ska ske nästa vecka om inget annat händer.

  • Sincere

    Jag har bf 16/1 men som det ser ut nu verkar något vara på G. Haft mensvärk hela natten och det har inte klingat av. Det var så min första förlossning startade, ifall denna följer samma mönster borde jag ha bebis senast på lördag:) men vi får se, har läst att man kan ha mensvärk flera dagar/veckor utan att det händer något med...

  • Idaa86
    Sincere skrev 2020-01-09 08:51:46 följande:

    Jag har bf 16/1 men som det ser ut nu verkar något vara på G. Haft mensvärk hela natten och det har inte klingat av. Det var så min första förlossning startade, ifall denna följer samma mönster borde jag ha bebis senast på lördag:) men vi får se, har läst att man kan ha mensvärk flera dagar/veckor utan att det händer något med...


    Lycka till om det skulle vara så! :)
  • Go o gla

    Lyckostar. ;)

    Själv är mitt BF lite längre fram (25/01 enl. RUL) men går och bara väntar in att något skall hända. Är förbenat trött på att vara gravid just nu. Hoppas det snart kickar igång för er, särskilt ni som väntat extra länge hittills...

  • Sincere
    Idaa86 skrev 2020-01-09 12:25:17 följande:

    Lycka till om det skulle vara så! :)


    Tack, tyvärr har inte mycket mer hänt. Har fortfarande mensvärk men mer än så är det inte.
  • Dittenodatten

    Fler som har eller haft slemmiga flytningar?

    Typ som vid äl, liknande konsistens som äggvita?

    Haft de 2 gg idag vid toalett besök.

Svar på tråden Någon mer med bf nu i dagarna?