• Utochin

    När är det dags att gå vidare?

    Jag har en fråga till er som orkar läsa och svara på detta.

    När man är i en relation sedan några år tillbaka, tre för att vara exakt och ens partner gör följande när en viss person kommer upp till samtal.

    Rodnar, stammar, ler, kan inte fästa blicken vid den hon pratar med, får handsvett, svettas i ansiktet, blir kåt och går från att vara en Svensson i sängen till att börja gilla hårda tag allt från att bli fastbunden, spankad och örfilar till analsex och deep throat avsugningar (hon har inte gillat något av det speciellt mycket innan) för att denne person skriver att han gillar hårda tag.

    Enligt mig så visar det att min partner är kär och besatt av den personen.

    Har jag fel, tyder jag signalerna fel eller vad kan det bero på?

    När hon träffar denna person som är hennes kollega så blir hon nervös, glömmer bort vad hon säger, hör inte vad någon annan säger.

    Är inte det kärlek så vad är det då?

    Hon förnekar naturligtvis att hon är kär och att hon inte vet varför hon reagerar som hon gör.

    Hon är öppen med att hon tycker om honom, precis som hon tycker om andra kollegor men hon reagerar inte alls på samma sätt med dom.

    Är det fel av mig att se denne person som ett hot mot vårt förhållande, är det fel av mig att säga åt henne att jag inte vill att hon har någon kontakt med honom, av den anledningen till att jag ser honom som ett hot.

    Är det fel av mig att säga att jag inte kommer orka vara i ett förhållande med henne om hon fortsätter ha kontakt med honom utanför jobbet?

  • Svar på tråden När är det dags att gå vidare?
  • Bagar Bengtsson

    Nej det är inte fel att känna som du gör TS. Visst kan man känna attraktion till en annan, man kan även om man är vänner prata om sex med det motsatta könet men det du beskriver är en HELT annan sak.


     

  • Dirgeofnovember

    Måste fråga, varför/hur skriver denna person till din partner att han gillar hårda tag? Om det är så att de skriver privat kan jag ge ett varningens tecken, det finns nämligen ganska mycket forskning som visar att 1-on-1 vänskapsrelationer med det motsatta könet är väldigt dåligt för relationen man är i.

    Om du är så obekväm med hennes beteende så finns det sannolikt ett skäl till det, ta ett ordentligt snack med henne och blir du inte klokare så gå vidare.

  • Utochin

    Han har varit ute efter henne i snart två år det vet jag och alla andra för den delen men angående att han skrev som han gjorde var att alla på jobbet gick och sa att min sambo garanterat var pryd när det kommer till sex och då sa hon att hon inte var det för är man pryd har man inte sex i alla jobbilar, i jobbets tvättstuga och i personalrummet.

    Det var efter det han skrev - det är ingenting emot vad jag gör, jag älskar hårda tag i sängen och sen dagen efter kom det ett meddelande som löd typ - vill du veta vad jag skulle göra med dig om du låg här naken bredvid mig.

    Det är såvitt jag vet det enda ?sexiga? han skrivit

  • Dirgeofnovember

    Ööh ok så du har låtit detta pågå i cirka 2 år? I mina ögon hade jag förväntat min partner att väldigt tydligt stänga ner det beteendet och hon inte gjort det så hade det blivit ett jävla liv. Det handlar om att ens partner visar tydligt upp vart gränserna går, en vettig kvinna (eller man för den delen) hade i hennes sits gått till HR och gjort en anmälan. Såvida hon inte verkligen uppskattade det och gör hon det så visar det vart hon står.

    Allt tyder på att det är dags att dumpa na, gå vidare och hitta nån vettig istället. Jösses att du låtit en annan man försöka i 2 år och hon gör inget åt det, hur dysfunktionellt får det blir?

  • Utochin

    Hon har nu blockat honom för att ?Jag mår dåligt av att han skriver till mig eftersom jag är i ett förhållande men om jag mår dåligt av att ha blockat honom så blockar jag upp honom? ????

    Min partner lever på uppmärksamhet från andra, oavsett kön, hon känner sig sedd och får stå i centrum så just den delen är jag van vid och hon är smart på det sätt att hon utnyttjar den situationen men det har aldrig gått så långt som med denna person.

  • Anonym (Kvinnan)

    Nej det är inget du ska låta fortgå.

    Jag hade några som uppvaktade mig när jag träffade min nuvarande sambo och jag blockade dem eftersom de skrev opassande saker och inte respekterade att jag var i en relation.

    Hade jag varit dig så hade jag lämnat.

    Uppenbarligen gillar hon bekräftelse av en annan man såpass att det påverkar henne.

  • Fjäril kär

    Att hon blockat den här mannen betyder ju ingenting. Då skaffar hon sig uppmärksamhet från någon annan istället.

  • Dirgeofnovember

    Så hon är bekräftelse beroende, det låter som att hon är en bomb som bara väntar på arr explodera (i en ordentlig affär) för vad tror du händer när rätt person kommer? Och stå upp för dig själv för fan och säg åt den mannen att fara åt helvete, hade jag varit dig så hade jag lämnat.

Svar på tråden När är det dags att gå vidare?