• Anonym (Io)

Ghostad efter 9 år tillsammans.

Efter ett gräl så slutade min partner sedan nio år bara att höra av sig. Tydligen är det slut i hans värld, men han har fortfarande inte sagt det rakt ut.

Efter tre veckor hörde han av sig och önskade mig ett gott nytt år. wtf.

Jag har förstås försökt fråga honom vad som hände, och varit arg, och orolig, och mejlat några gånger. Inga svar. detta var innan han önskade mig gott nytt år, och jag bad honom då i stort sett att dra åt helvete.

Men ändå.

Mår ju inte alls bra av detta. Även om vi haft en dålig relation på slutet och framförallt pga honom då han varit vag och undvikande, och annorlunda så förväntade jag mig att man gör slut efter så många år. 

De flesta bråken har handlat just om saker relaterat till att han inte berättar något om sitt liv, inte vill jag ska träffa hans vänner, knappt velat umgås, mindre sexlust från hans håll, samtidigt som han sagt att han älskat mig och vill vara med mig resten av sitt liv senast dagarna innan han försvann.

varje gång jag frågat varför han behandlar mig så annorlunda har han blivit jättearg och därför har det bara blivit gräl istället för ett samtal.

Tror absolut det kan finnas en annan kvinna, men oavsett är det här så fult.

• Svar på tråden Ghostad efter 9 år tillsammans.
  • F24

Ja låter sjukt att ghosta nån sådär bara. Var glad att du slipper han!

• Anonym (Io)
    F24 skrev 2020-01-09 15:35:27 följande:

Ja låter sjukt att ghosta nån sådär bara. Var glad att du slipper han!

Samtidigt som jag förstås försöker tänka så så känns det så elakt och jag har svårt att hantera siuationen. Vi har känt varandra mycket längre än de nio åren som vänner, och det känns helt overkligt att göra det på det här sättet. Förstår inte varför.
  • Anonym (Io)

Hade känts bättre med något klyschigt avslut eller liknande, eller ett sms typ till och med så man vet att han gått vidare. Jag förstår ju att han har gjort det, men det är så respektlöst att låta någon undra i flera veckor vad fan som hände.

• Anonym (Margot)

Låter märkligt att ghosta om man känt varandra så länge. Jag hoppas ni inte har barn ihop som blir lidande.  

Låter som att det är något han inte vill berätta för dig, men som skavt ett tag. Tänker på det undvikande beteendet du skriver om. Förmodligen har det inte med dig att göra, utan mer att något hänt i hans eget liv som han inte kan förmå sig att berätta. Kanske fått en sjukdomsdiagnos eller kommit på att han är intresserad av killar?   

• Anonym (Kisen)
    Jag har inte ghostat någon men har typ blivit utsatt för det och jag har en polare som ghostar lite för ofta.

Han har svårt att uttrycka känslor och berätta om sig själv, han har lite kass självförtroende och känner sig rätt lätt besviken - inte bara på tjejer utan även samhället och oss killkompisar.

Han har klassisk stark tro på kärleken och letar efter tjej att älska hela livet (tjena, så orealistiskt) och sedna tycker blir han besviken efter ett tag - han är schysst mot dem och är en romantisk hängiven pojkvän (slarvar att träffa oss kompisar) men sedan börjar han tycka att tjejen är nojig, krävande, småtråkig i sängen, lat och grejar med mobilen hela tiden. Värst är om hon dissar honom för mycket. Han håller käften och tror att det ska gå över, han fjäskar på för tjejen.

Till sist tröttnar han och drar, han berättar ju rätt sällan om sig själv så vi har fattat det som att hans tjejer blir förvånade över hur lite förklaring han ger och att de blir stressade. Men han vill inte säga som det är och dissa dem längs fotknölarna, de tjejerna har ju trott att de var prinsessor och vill väl inte höra att de är trista liksom. Kan förstå det men han borde ju vara mer tydlig. Han borde också tagge ner sina förväntningar, de flesta är bara rätt vanliga männsikor och många är rätt ego/bortskämda nu för tiden och inte så goa att vara med och snacka med. Kanske alltid har varit så, jag vet inte.

Inte meningen att såra, jag bara berättar vad jag vet om ghosting och anledningar till det. Nån sorts konflikträdsla.

Hoppas att du tar dig igenom det. Försök få honom att förklara. Säg at du kan ta skit om det är helt ärligt, om du måste veta.
  • Anonym (Io)
    Anonym (Margot) skrev 2020-01-09 16:04:06 följande:

Låter märkligt att ghosta om man känt varandra så länge. Jag hoppas ni inte har barn ihop som blir lidande.  

Låter som att det är något han inte vill berätta för dig, men som skavt ett tag. Tänker på det undvikande beteendet du skriver om. Förmodligen har det inte med dig att göra, utan mer att något hänt i hans eget liv som han inte kan förmå sig att berätta. Kanske fått en sjukdomsdiagnos eller kommit på att han är intresserad av killar?   

Hans sjukdomsbild (som han faktiskt har, psykisk ohälsa) känner jag väl till. Även har han faktiskt en bisexuell läggning som jag också känner till.

Det han vet att jag skulle ha svårt att hantera är just om han träffat en annan. Vi har inte gemensamma barn, men han har ju känt mitt barn nästan hela barnets liv.
  • Anonym (Io)
    Anonym (Kisen) skrev 2020-01-09 16:21:06 följande:
    Jag har inte ghostat någon men har typ blivit utsatt för det och jag har en polare som ghostar lite för ofta.

Han har svårt att uttrycka känslor och berätta om sig själv, han har lite kass självförtroende och känner sig rätt lätt besviken - inte bara på tjejer utan även samhället och oss killkompisar.

Han har klassisk stark tro på kärleken och letar efter tjej att älska hela livet (tjena, så orealistiskt) och sedna tycker blir han besviken efter ett tag - han är schysst mot dem och är en romantisk hängiven pojkvän (slarvar att träffa oss kompisar) men sedan börjar han tycka att tjejen är nojig, krävande, småtråkig i sängen, lat och grejar med mobilen hela tiden. Värst är om hon dissar honom för mycket. Han håller käften och tror att det ska gå över, han fjäskar på för tjejen.

Till sist tröttnar han och drar, han berättar ju rätt sällan om sig själv så vi har fattat det som att hans tjejer blir förvånade över hur lite förklaring han ger och att de blir stressade. Men han vill inte säga som det är och dissa dem längs fotknölarna, de tjejerna har ju trott att de var prinsessor och vill väl inte höra att de är trista liksom. Kan förstå det men han borde ju vara mer tydlig. Han borde också tagge ner sina förväntningar, de flesta är bara rätt vanliga männsikor och många är rätt ego/bortskämda nu för tiden och inte så goa att vara med och snacka med. Kanske alltid har varit så, jag vet inte.

Inte meningen att såra, jag bara berättar vad jag vet om ghosting och anledningar till det. Nån sorts konflikträdsla.

Hoppas att du tar dig igenom det. Försök få honom att förklara. Säg at du kan ta skit om det är helt ärligt, om du måste veta.
    Jag har blockat honom överallt sedan han sa gott nytt år. Känner inte att jag ens pallar en förklaring nu, det tog för lång tid.

Min kille är absolut tvärtom jämfört med din vän, han sätter oftast vänner först och är ingen toffel, men absolut konflikträdd. Samtidigt som det nästan alltid varit hans beteende som orsakat konflikterna.

Man kan liksom inte ens ha en normal diskussion då han känner att det är ett bråk. Jag fick inte undra känsliga saker, fick helst inte vara negativ osv

Det din vän gör hade varit svårt i en riktigt lång relation tror jag. 
  • Anonym (Io)

Ska tillägga att på gemensamma forum verkar han bara glad. 

Känns som han är en människa jag aldrig känt.

• Anonym (Io)

Sedan har han alltid varit typen som blir osäker på sina känslor i perioder. Det har han iaf sagt att han känt med ex, ofta redan efter några månader. Han har inte haft någon riktigt lång relation förutom med mig tidigare. Har även lätt för att bli småförälskad och har ofta varit otrogen i tidigare relationer.

• Anonym (Anonym 666)

Om han inte klarar av att vara man nog att avsluta måste du göra det! Skicka ett sms att du inte vill ha ett förhållande med någon som beter sig på det där sättet, klargör om ni behöver hämta/lämna grejer, be honom boka en tid för detta dag x, y eller z.

En sån där är inte värt att lägga tid på. Nio år, seriöst! Man slutar aldrig förvånas över människor.

Svar på tråden Ghostad efter 9 år tillsammans.