• Thu 9 Jan 2020 17:37
    391 visningar
    3 svar
    3
    391

    Ska man förbjuda sitt barn att umgås med elakingar?

    Min dotter har en "kompis" som i flera år varit så lätt att vilseleda. En annan tjej får fröken Lättledd att vara taskig mot min flicka. Styggtjejen kommer på lögn efter lögn som hon slår i den lättledda flickan, och hon går på det. Men när Styggtjejen med jämna mellanrum är elak  genom att stänga ute den lättledda flickan kommer hon och söker tröst hos min flicka - igen. Ha varit likadant i 4 år nu.
    Jag kontaktade lättledda tjejens mamma som är fullt medveten om att hon har en lättledd flicka, och sa till henne att det fick vara slut nu. Det kan ju inte vara så att de båda är taskiga mot min tjej, hittar på saker som inte stämmer och stänger ute henne, men när det sedan krisar så kommer hon springande för hjälp! 
    Mamman svarade: "Men jag kan ju inte bestämma vem min flicka ska umgås med! Det måste hon få bestämma!" Jag baxnade! Ska man som förälder inte se till 1. att barnet inte mobbar andra 2. att barnet inte blir mobbat själv?
    Carina
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska man förbjuda sitt barn att umgås med elakingar?
  • Thu 9 Jan 2020 18:05
    #1

    Eftersom den där mamman inte klarar av att sätta gränser får du göra ditt bästa istället, dvs se till att ditt eget barn inte umgås med någon av dem.

  • Thu 9 Jan 2020 18:51
    #2

    Om den svaga tjejen inte kan säga nej så ska man som förälder gripa in. Går den svaga och starka i samma klass så måste en av dem byta klass. Barn behöver vägledning och stöttning. Sätt dig ner och prata med den svaga om varför de inte ska ses på fritiden.

  • Thu 9 Jan 2020 22:54
    #3

    Hjälp ditt barn att hitta bättre vänner, börja med någon ny aktivitet. Du vill inte att hon ska vara med den lättledda heller.


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
Svar på tråden Ska man förbjuda sitt barn att umgås med elakingar?