• Anonym (Någon)

Storpudel

Vill vara anonym!

Har två frågor.

Vi vill skaffa en pudel som ska utbildas till assistanshund. Tanken är en storpudel, men en vän är fast bestämd att de är jättejobbiga att ha att göra med och insisterar på att vi ska satsa på en mellanpudel istället, dessvärre lyssnar min andra hälft på detta och tror nu att storpudel bara kommer bli problem.

Så min fråga till er som har egen erfarenhet av storpudlar, ligger det något i det eller är det mest fördomar?

Min andra fråga är om ni kan rekommendera uppfödare (om man får det här?). Har inte facebook, men instagram.

Vill helst köpa en som redan är runt året, men det är kanske inte så enkelt att hitta.

• Svar på tråden Storpudel
  • Anonym (M)

Storpudlar är fantastiska hundar och väldigt smarta. Självklart ska ni ha en sån :)

• Hanna D

Pudlar generellt är underbara hundar. Personligen föredrar jag storpudel över de andra varianterna, har haft två. Men vet inte vart det kommer ifrån att storpudel skulle vara jobbigare, mer än att de har mer päls iom deras storlek :)

Kontakta valp / hund förmedlaren på Svenska Pudelklubben för råd angående uppfödare och vem som kan ha äldre hundar för omplacering.

• Slemmis

Min mamma och pappa är inne på sin fjärde storpudel. Det jobbiga är väl pälsen men man kan ju gå till hundfrisören för det också ???? hundarna har alla haft olika temperament (lugn-busig), men alla har varit snälla och glada.

• Anonym (Någon)

Tack för era svar :)

Svar på tråden Storpudel