• Anonym (johan_222)

Hur hitta en kk när man är närmare 40 år?

Det tog nyligen slut med mitt ex efter 3 år och jag vill absolut inte ge mig in i något seriöst igen på ett tag. Vill läka, jobba med mig själv och när jag känner mig redo så tänker jag försöka hitta något seriöst igen.

Men, jag har en stark sexdrift och då vårt förhållande under sista halvåret inte innehöll särskilt mycket sex är det något jag verkligen saknar. Jag ser bra ut, har bra självförtroende och har fått höra att jag är väldigt bra i sängen så på den fronten är det inga problem.

Men just att hitta någon att ha casual sex med då och då när man som jag är 38 år, ja hur fasen gör man? Kollar man Tinder söker dom flesta i min ålder och även neråt 30 år "endast seriöst", vilket jag mycket väl kan förstå. Särskilt just kvinnor har ju en biologisk klocka och vad gäller dom som ännu inte skaffat barn vill man så klart inte vänta med detta om man nu vill ha barn.

Krogen går väl, men samtidigt är det inte heller så lätt i denna ålder. Jag är visserligen ungdomlig för min ålder och ser till och med 10 år yngre ut och skulle säkerligen kunna träffa någon yngre, men jag är inte ute så mycket längre och chansen att hitta någon där som dessutom kan tänka sig att bli kk känns inte särskilt stor.

Så, hur går man till väga? Fattar att det inte finns någon magisk formel men tips mottages gärna för att öka chanserna.

Tackar!

• Svar på tråden Hur hitta en kk när man är närmare 40 år?
  • Anonym (T)

Tinder funkar väl bra om du är tydlig i presentationen. Många killar verkar vara rädda för seriöst.

Testa bc annars (bodycontact) var dock noga vid urvalet, du kommer lätt få 300 mail första kvarten.

/var singel vid 35

• Anonym (Konny)
    Anonym (T) skrev 2020-01-09 22:02:22 följande:

Tinder funkar väl bra om du är tydlig i presentationen. Många killar verkar vara rädda för seriöst.

Testa bc annars (bodycontact) var dock noga vid urvalet, du kommer lätt få 300 mail första kvarten.

/var singel vid 35

Tror du en man får 300 mail på 15 minuter?
  • Xzx
    Anonym (T) skrev 2020-01-09 22:02:22 följande:

/var singel vid 35

Jag tror inte "rädd" är korrekt term...
  • Anonym (johan_222)

För att förtydliga så är jag alltså kille Tungan ute

Kan tillägga att jag bor i Malmö så urvalet av människor här är ju rätt stort i alla fall, vilket så klart är till ens fördel. Men det är just det att hitta någon.

Bodycontact känns det ju som att det bara hänger just killar på så det känns lite dödfött, men jag är öppen för alla förslag.

• Anonym (johan_222)

För att förtydliga så är jag alltså kille Tungan ute

Kan tillägga att jag bor i Malmö så urvalet av människor här är ju rätt stort i alla fall, vilket så klart är till ens fördel. Men det är just det att hitta någon.

Bodycontact känns det ju som att det bara hänger just killar på så det känns lite dödfött, men jag är öppen för alla förslag.

• Anonym (Konny)
    Anonym (johan_222) skrev 2020-01-09 22:26:46 följande:

För att förtydliga så är jag alltså kille Tungan uteKan tillägga att jag bor i Malmö så urvalet av människor här är ju rätt stort i alla fall, vilket så klart är till ens fördel. Men det är just det att hitta någon.

Inloggade på BC brukar vara 2 % kvinnor och 98 % män och om du har 20 cm så ökar dina chanser dramatiskt.
  • Liselott81
    Anonym (johan_222) skrev 2020-01-09 22:26:46 följande:

För att förtydliga så är jag alltså kille Tungan uteKan tillägga att jag bor i Malmö så urvalet av människor här är ju rätt stort i alla fall, vilket så klart är till ens fördel. Men det är just det att hitta någon.

Gillar du att prata i telefon? Kan tipsa om Telefonforum https://telefonforum.se/
    Dom har dejting och singelmingel över telefon, tror det var för Malmö-bor nu till helgen. Vad jag har hört så är det mest folk som är i åldern 35-50 som ringer dit. Du kanske kan få napp där :)
  • Anonym (Fd.)

Det borde inte vara så svårt att hitta en kk om du har alla de egenskaperna ????. Känns som du bara skrev detta som en indirekt kontaktannons. 38 är inte gammal... ingen fin kollega som du fått intensiva blickar ifrån? Jobbar i Malmö också?

• Fjäril kär

Titta runt om i bekantskapskretsen, alltså i den yttre kretsen. Folk du möter ett par gånger om året i vissa sammanhang. Kanske nån där du kan börja flirta med?

Checka av Facebook och nätverka lite bland dina kompisars vänner. Kolla igenom alla vänförslag.

Dra nytta av något intresse för att träffa någon.

Fråga kollegor o kanske dra ihop en after work och se om ni möter nån ute nånstans

Helt enkelt öppna munnen och öronen och se dig omkring. Var innovativ och kreativ!

Jag är förvisso kvinna och är 42 år men jag har hittat kk på lite osannolika möjligheter. Just nu faktiskt någon som jag träffat i speciellt sammanhang ett par gånger om året. Vi har haft kontakt på Facebook under många år och nu plötsligt har vi börjat prata på Messenger och det klickade. Och vi blev kk ganska kvickt. (25 mil mellan oss och 18 års åldersskillnad)

• Anonym (Grus i dojjan.)
    Fjäril kär skrev 2020-01-09 23:52:35 följande:

Titta runt om i bekantskapskretsen, alltså i den yttre kretsen. Folk du möter ett par gånger om året i vissa sammanhang. Kanske nån där du kan börja flirta med?

Checka av Facebook och nätverka lite bland dina kompisars vänner. Kolla igenom alla vänförslag.

Dra nytta av något intresse för att träffa någon.

Fråga kollegor o kanske dra ihop en after work och se om ni möter nån ute nånstans

Helt enkelt öppna munnen och öronen och se dig omkring. Var innovativ och kreativ!

Jag är förvisso kvinna och är 42 år men jag har hittat kk på lite osannolika möjligheter. Just nu faktiskt någon som jag träffat i speciellt sammanhang ett par gånger om året. Vi har haft kontakt på Facebook under många år och nu plötsligt har vi börjat prata på Messenger och det klickade. Och vi blev kk ganska kvickt. (25 mil mellan oss och 18 års åldersskillnad)

Där ser man...
Svar på tråden Hur hitta en kk när man är närmare 40 år?