Hur hitta en kk när man är närmare 40 år?
Det tog nyligen slut med mitt ex efter 3 år och jag vill absolut inte ge mig in i något seriöst igen på ett tag. Vill läka, jobba med mig själv och när jag känner mig redo så tänker jag försöka hitta något seriöst igen.
Men, jag har en stark sexdrift och då vårt förhållande under sista halvåret inte innehöll särskilt mycket sex är det något jag verkligen saknar. Jag ser bra ut, har bra självförtroende och har fått höra att jag är väldigt bra i sängen så på den fronten är det inga problem.
Men just att hitta någon att ha casual sex med då och då när man som jag är 38 år, ja hur fasen gör man? Kollar man Tinder söker dom flesta i min ålder och även neråt 30 år "endast seriöst", vilket jag mycket väl kan förstå. Särskilt just kvinnor har ju en biologisk klocka och vad gäller dom som ännu inte skaffat barn vill man så klart inte vänta med detta om man nu vill ha barn.
Krogen går väl, men samtidigt är det inte heller så lätt i denna ålder. Jag är visserligen ungdomlig för min ålder och ser till och med 10 år yngre ut och skulle säkerligen kunna träffa någon yngre, men jag är inte ute så mycket längre och chansen att hitta någon där som dessutom kan tänka sig att bli kk känns inte särskilt stor.
Så, hur går man till väga? Fattar att det inte finns någon magisk formel men tips mottages gärna för att öka chanserna.
Tackar!